Consiliul Local al Sectorului 2 al Municipiului București, ales în condițiile Legii nr.115/2015 pentru alegerea autorităților administrației publice locale, pentru modificarea Legii administrației publice locale nr. 215/2001, precum și pentru modificarea şi completarea Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleșilor locali, cu modificările și completările ulterioare, întrunit în ședința ordinară, astăzi, 20.04.2022;
Luând în considerare proiectul de hotărâre iniţiat dePrimarul Sectorului 2 al Municipiului Bucureştiprivind aprobarea Studiului de oportunitate pentru delegarea gestiunii Serviciului de salubrizare din Sectorul 2 al Municipiului Bucureşti actualizat în condiţiile actelor normative în vigoare;
Analizând:
- Referatul de aprobare prezentat de Primarul Sectorului 2 al Municipiului Bucureşti;
- Raportul de specialitate nr. 53324/22.03.2022 împreună cu adresa nr. 70723/13.04.2022 prezentate de Direcția Servicii Publice, din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Sectorului 2 al Municipiului Bucureşti;
- Raportul de specialitate nr. 55226/25.03.2022 împreună cu adresa nr. 70803/13.04.2022 prezentate de Direcția Economică, din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Sectorului 2 al Municipiului Bucureşti;
- Raportul de specialitate nr. 70968/13.04.2022 prezentat de Direcția Achiziţii şi Contracte Publice - Serviciul Achiziţii Publice, din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Sectorului 2 al Municipiului Bucureşti;
- Raportul de specialitate nr. 70979/14.04.2022 prezentat de Direcţia Juridică, Legislaţie, Contencios-Administrativ, din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Sectorului 2 al Municipiului Bucureşti;
- Raportul nr. 53269/23.03.2022 al Comisiei de coordonare şi supervizare a serviciilor prestate de către executant numită prin Dispoziţia Primarului nr. 2505/2021, modificată prin Dispoziţia Primarului nr. 507/2022;
- Amendamentul nr. 1307/20.04.2022 prezentat de iniţiator;
- Avizul Comisiei Juridice, Ordine și Liniște Publică, Apărarea Drepturilor Omului și Relații Internaționale din cadrul Consiliului Local al Sectorului 2 al Municipiului București;
- Avizul Comisiei pentru Ecologie, Spaţii Verzi şi Protecţia Animalelor din cadrul Consiliului Local al Sectorului 2 al Municipiului Bucureşti;
- Avizul Comisiei de Buget – Finanţe, Investiţii, Accesarea Fondurilor Europene şi Credite Externe din cadrul Consiliului Local al Sectorului 2 al Municipiului București;
- Avizul Comisiei de Servicii Publice şi Relaţia cu Asociaţiile de Proprietari din cadrul Consiliului Local al Sectorului 2 al Municipiului București;
- Dispoziţia nr. 2422/02.11.2021 privind prelungirea exercitării cu caracter temporar de către doamna NIŢĂ ELENA, Director Executiv al Direcţiei Juridice, Legislaţie, Contencios-Administrativ, a funcţiei publice de conducere de Secretar General al Sectorului 2 al Municipiului Bucureşti.
Având în vedere reglementările cuprinse în:
- Legea nr. 51/2006 a serviciilor comunitare de utilități publice, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea 101/2006 privind serviciul de salubrizare a localităţilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice, cu modificările şi completările ulterioare;
- Legea nr. 249/2015 privind modalitatea de gestionare a ambalajelor și a deșeurilor din ambalaje, cu modificările şi completările ulterioare;
- Hotărârea Guvernului nr. 395/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziție publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016, cu modificările şi completările ulterioare;
- Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 195/2005 privind protecția mediului, cu modificările şi completările ulterioare;
- Directiva (UE) 2018/852 a Parlamentului European şi a Consiliului din 30 mai 2018 de modificare a Directivei 94/62/CE privind ambalajele şi deşeurile de ambalaje;
- Directiva (UE) 2018/850 a Parlamentului European şi a Consiliului din 30 mai 2018 de modificare a Directivei 1999/31/CE privind depozitele de deşeuri;
- Directiva (UE) 2018/849 a Parlamentului European şi a Consiliului din 30 mai 2018 de modificare a Directivei 2000/53/CE privind vehiculele scoase din uz, a Directivei 2006/66/CE privind bateriile şi acumulatorii şi deşeurile de baterii şi acumulatori şi a Directivei 2012/19/UE privind deşeurile de echipamente electrice şi electronice;
- Directiva Cadru privind deșeurile 2008/98/CE cu amendamentele ulterioare (2018/851/CE);
- Decizia 2000/532/CE modificată prin Decizia 2014/955/UE de stabilire a unei liste de deșeuri în temeiul Directivei 2008/98/CE;
- Ordin nr. 757/2004 pentru aprobarea Normativului tehnic privind depozitarea deşeurilor, cu modificările şi completările ulterioare;
- Ordin nr. 95/2005 privind stabilirea criteriilor de acceptare şi procedurilor preliminare de acceptare a deşeurilor la depozitare şi lista naţională de deşeuri acceptate în fiecare clasă de depozit de deşeuri, cu modificările şi completările ulterioare;
- Ordin nr. 756/2004 pentru aprobarea Normativului tehnic privind incinerarea deşeurilor*);
- Hotărârea Guvernului nr. 788/2007 privind stabilirea unor măsuri pentru aplicarea Regulamentului Parlamentului European şi al Consiliului (CE) nr. 1.013/2006 privind transferul de deşeuri, cu modificările şi completările ulterioare;
- Ordin nr. 794/2012 privind procedura de raportare a datelor referitoare la ambalaje şi deşeuri de ambalaje;
- Ordonanţa Guvernului nr. 5/2015 privind deşeurile de echipamente electrice şi electronice, cu modificările şi completările ulterioare;
- Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 92/2021 privind regimul deșeurilor;
- Ordonanţa Guvernului nr. 2/2021 privind depozitarea deșeurilor;
- Hotărârea Guvernului nr. 856/2002 privind evidenţa gestiunii deşeurilor şi pentru aprobarea listei cuprinzând deşeurile, inclusiv deşeurile periculoase, cu modificările şi completările ulterioare;
- Hotărârea Guvernului nr. 942/2017 privind aprobarea Planului naţional de gestionare a deşeurilor;
- Hotărârea Guvernului nr. 870/2013 privind aprobarea Strategiei naţionale de gestionare a deşeurilor;
- Ordin nr. 1362/2018 privind aprobarea Procedurii de autorizare, avizare anualăşi de retragere a dreptului de operare a organizaţiilor care implementează obligaţiile privind răspunderea extinsă a producătorului, cu modificările şi completările ulterioare;
- Ordin nr. 1271/2018 privind procedura şi criteriile de înregistrare a operatorilor economici colectori autorizaţi care preiau prin achiziţie deşeuri de ambalaje de la populaţie de la locul de generare a acestora;
- Hotărârea Guvernului nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase şi nepericuloase pe teritoriul României.
În temeiul art. 139 alin. (1) coroborat cu art. 166 alin. (4) din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare;
În urma stabilirii rezultatului votului valabil exprimat,
H O T Ă R ĂŞ T E
Art. 1 Se aprobă Studiul de oportunitate pentru delegarea gestiunii Serviciului de salubrizare din Sectorul 2 al Municipiului București actualizat în condițiile actelor normative în vigoare, conform Anexei care conţine 428 de pagini şi face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2 Se aprobă modalitatea de gestiune a Serviciului de salubrizare din Sectorul 2 al Municipiului București ca fiind gestiunea delegată urmând ca atribuirea contractului de delegare a gestiunii serviciului să se realizeze printr-o procedură concurențială de achiziție publică, organizată conform prevederilor legale în materie, pe baza Studiului de oportunitate prevăzut la Art.1.
Art. 3 La data intrării în vigoare a prezentei, Hotărârea Consiliului Local Sector 2 nr. 68/2019 privind aprobarea Studiului de oportunitate privind Serviciul public de salubrizare din Sectorul 2 al Municipiului București în forma revizuită, a modalității de gestiune și a documentației-cadru de delegare a serviciului de salubrizareși a oricărei prevederi contrare prezentei hotărâri, se abrogă.
Art. 4. Primarul Sectorului 2 al Municipiului București va prezenta, spre aprobarea Consiliului Local Sector 2, în termen de cel mult 90 de zile de la data prezentei, documentația cadru de atribuire a contractului de delegare a gestiunii serviciului de salubrizare actualizată, care va sta la baza organizării procedurii prevăzute la Art. 2.
Art. 5. Oportunitatea iniţierii de către autoritatea publică locală a procedurilor de achiziţie a bunurilor prevăzute în Studiul de oportunitate (utilaje, echipamente, dotări şi alte elemente specifice infrastructurii tehnico-edilitare şi a sistemului de salubrizare) se va supune aprobării Consiliului Local al Sectorului 2.
Art. 6. Autoritatea executivă a Sectorului 2 și reprezentanții compartimentelor de resort din cadrul aparatului de specialitate al Primarului, vor asigura implementarea prevederilor prezentei hotărâri la nivelul documentelor gestionate în cadrul acestora.
Art. 7 Prezenta hotărâre se publică integral în Monitorul Oficial al Municipiului Bucureşti.
| | | |
| PREŞEDINTE DE ŞEDINŢĂ, DINU ALEXANDRU | | | CONTRASEMNEAZĂ PENTRU LEGALITATE SECRETAR GENERAL AL SECTORULUI 2, ELENA NIȚĂ | |
|
Hotărâre nr. 135
Bucureşti, 20.04.2022
Prezenta Hotărâre conține un număr de 433 pagini, inclusiv anexa, şi a fost adoptată de Consiliul Local al Sectorului 2 al Municipiului Bucureşti în şedinţa ordinară din data de 20.04.2022 cu respectarea prevederilor art. 140 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare.