• Str. Chiristigiilor nr. 11-13
  • 021.209.60.00
  • Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
  • TelVerde 0800.500.772

HOTĂRÂRI

Hotărârea nr. 159 din 2023

65 Descărcări

Abrogată/Încetare aplicabilitate prin HCL S2 nr. 465/2023

Modifică/completează   HCL S2 nr. 466/2022

Consiliul Local al Sectorului 2 al Municipiului București, ales în condițiile Legii nr.115/2015 pentru alegerea autorităților administrației publice locale, pentru modificarea Legii administrației publice locale nr. 215/2001, precum și pentru modificarea şi completarea Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleșilor locali, cu modificările și completările ulterioare, întrunit în ședință ordinară, astăzi, 05.04.2023;

Luând în considerare proiectul de hotărâre iniţiat dePrimarul Sectorului 2 al Municipiului Bucureştiprivind îndreptarea unor erori materiale din cuprinsul Anexei 3-Regulamentul de Organizare şi Funcţionare al Poliţiei Locale Sector 2, aprobat prin Hotărârea Consiliului Local Sector 2 nr. 466/2022;

Analizând:

  • Referatul de aprobare prezentat de Primarul Sectorului 2 al Municipiului Bucureşti;
  • Nota de fundamentare nr. 18482/20.03.2023 întocmită de Poliţia Locală Sector 2, serviciu public de interes local aflat sub autoritatea Consiliului Local al Sectorului 2 al Municipiului București;
  • Raportul de specialitate nr. 52918/23.03.2023 prezentat de Direcția Management Resurse Umane, din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Sectorului 2 al Municipiului Bucureşti;
  • Avizul favorabil al Comisiei Locale de Ordine Publică a Sectorului 2, înregistrat sub nr. 59211/29.03.2023 la Primăria Sectorului 2 a Municipiului Bucureşti; 
  • Acordul Sindicatului Naţional al Poliţiei Locale Sector 2 înregistrat sub nr. 82/29.03.2023;
  • Avizul Comisiei Juridice, Ordine și Liniște Publică, Apărarea Drepturilor Omului și Relații Internaționale din cadrul Consiliului Local al Sectorului 2 al Municipiului București.

Având în vedere reglementările cuprinse în:

  • Legea nr. 155/2010 privind poliţia locală, republicaţă, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Legea nr. 367/2022 privind dialogul social;
  • Legea nr. 53/2003 privind Codul Muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  • Legea nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările si completările ulterioare;
  • Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 63/2010 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, precum şi pentru stabilirea unor măsuri financiare, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Hotărârea Guvernului nr. 1332/2010 privind aprobarea Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a poliţiei locale;
  • Hotărârea Consiliului General al Municipiului Bucureşti nr. 122/2002 privind aprobarea exercitării de către Consiliul Local Sector 2 a unor atribuţii privind Organigrama, Statul de funcţii şi ROF-ul pentru Primăria Sectorului 2;
  • Hotărârea Consiliului Local Sector 2 nr. 10/2011 privind reorganizarea Poliţiei Comunitare Sector 2 şi pentru aprobarea Organigramei, Statului de Funcţii şi a Regulamentului de Organizare şi Funcţionare a Poliţiei Locale Sector 2, astfel cum a fost modificată prin H.C.L. Sector 2 nr. 221/2017, H.C.L. Sector 2 nr. 399/2018, H.C.L. Sector 2 nr. 27/2019, H.C.L. Sector 2 nr. 310/2019, H.C.L. Sector 2 nr. 197/2022 şi H.C.L. Sector 2 nr. 466/2022.

 

În temeiul art. 139 alin. (1) coroborat cu  art. 166 alin. (2) lit. f) din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare;

 

 

În urma stabilirii rezultatului votului valabil exprimat,

 

 

 

H O T Ă R ĂŞ T E

                                   

 

Art.1. Se aprobăîndreptarea erorii materiale strecuratăîn cuprinsul Capitolului II “Structura  organizatorică și personalul Poliției Locale Sector 2”, la art. 4 “Direcțiile, serviciile, birourile și compartimentele care compun structura organizatorică a Poliției Locale Sector 2”, punctul 1 de la Directorul General Adjunct, respectiv “Serviciul Corp Control” – prin înscrierea “Serviciul Corp Control” la punctul 4 aferent “Director General” și renumerotarea corespunzătoare a structurilor subordonate Directorului General Adjunct.

Art.2.Se aprobăîndreptarea erorii materiale strecuratăîn cuprinsul art. 29din Anexa 3 – Regulamentul de Organizare și Funcționare, urmând ca în cuprinsul său să se înlocuiască sintagma ”director general adjunct” cu sintagma ”director general” așa cum este corect, ca urmare a subordonării directe a Serviciului Corp Control la Directorul General, articolul urmând a fi renumerotat ca art. 25.

Art.3. (1) Se aprobăîndreptarea erorii materiale strecuratăîn cuprinsul alin. (2) al art. 29 – ce urmează să fie renumerotat ca art. 25 potrivit Art. 2 al prezentei hotărâri – din Anexa 3 Regulamentul de Organizare și Funcționare, astfel: 

- la litera a) se va exclude sintagma ”aprobate de către Director General”

- la litera b) se va exclude sintagma ”cu aprobarea Directorului General”;

           (2) Articolul 25 (renumerotat) va avea, după rectificarea erorilor materiale, următorul conținut:

” ART. 25 SERVICIUL CORP CONTROL

  • Serviciul Corp Control se aflăîn subordinea Directorului general și are ca activitate principalăurmărirea și controlul modului în care sunt duse la îndeplinire – de către compartimentele cu atribuții în domeniile de activitate prevăzute de Legea nr. 155/2010 a poliției locale – prevederile:
  • Actelor normative emise de autoritățile statului;
  • Hotărârilor adoptate de către Consiliul General al Municipiului București și de către Consiliul Local al Sectorului 2;
  • Dispozițiilor emise de Primarul Sectorului 2.
  • Atribuțiile serviciului sunt următoarele:
    1. execută dispozițiile directorului general privind declanșarea acțiunii de control solicitând în acest sens, Note explicative și note de relații, documente și acte oficiale, în vederea analizăriiși concluzionării, întocmind în acest sens rapoarte de control, respectiv rapoarte de verificare şi constatare și note de informare;
    2. verifică sesizările, reclamațiile sau petițiile repartizate spre soluționare de către directorul general, care au ca obiect încălcarea dispozițiilor legale de către personalul Poliției Locale Sector 2;
    3. în timpul acțiunilor de control, controlează modul de aplicare a strategiei/strategiilor instituției, verificând modul în care aceasta/acestea este/sunt duse la îndeplinire, informând conducătorul instituției pentru luarea de către acesta a deciziilor ce se impun;
    4. întocmește rapoarte de control, rapoarte de control intermediare, rapoarte de verificare și constatare, note și informări cu privire la aspectele controlate, astfel cum vor fi precizate în procedurile operaționale proprii;
    5. propune Directorului general măsuri de remediere/optimizare a activităților controlate, în urma controalelor tematice/inspecțiilor efectuate;
    6. stabilește obiectivele specifice controlului, astfel încât acestea sa fie adecvate, cuprinzătoare, rezonabile și integrate misiunii Poliției Locale Sector 2 șiobiectivelor de ansamblu ale instituției;
    7. în cadrul acțiunilor de control, formulează propuneri de optimizare a activității administrative și management al sectoarelor controlate și, după aprobarea lor de către conducătorul instituției, verifică modul în care acestea sunt duse la îndeplinire;
    8. în situația în care acestea nu sunt duse la îndeplinire va informa conducătorul instituției pentru luarea deciziilor ce se impun;
    9. solicită sprijinul, dacă este cazul, structurilor din cadrul Poliției Locale Sector 2, în exercitarea atribuțiilor sale;

 

 

Responsabilități (pentru personalul din structura sa):

  • urmărește înregistrarea și păstrarea în condițiile legii în mod adecvat a documentelor astfel încât acestea să fie disponibile cu promptitudine pentru a fi examinate de către cei în drept; operațiunile și evenimentele semnificative vor fi înregistrate de îndatăși în mod corect; accesarea documentelor și a resurselor se va realiza numai de către persoanele îndreptățite și responsabile în legătură cu utilizarea și păstrarea lor, în condițiile legii;
  • ține sub strictă evidenţă dosarele întocmite în urma controalelor efectuate și răspunde direct de confidențialitatea lor;
  • are obligația de a actualiza procedurile operaționale în concordanţă cu modificările ce intervin în activitatea serviciului, ca urmare a actelor normative noi, a modificărilor legislative și a îmbunătățirii continue a proceselor;
  • gestionează riscurile la nivel de serviciu pentru implementarea Sistemului de Control Intern/Managerial, respectiv întocmirea Registrului Riscurilor, cât și actualizarea periodică a acestuia;
  • transmite către Serviciul Relații Publice, pe hârtie sau pe suport magnetic, informațiile de interes public din sfera proprie de activitate și/sau a noilor modificări ce trebuie aduse, în vederea actualizării în timp util a site-ului Poliției Locale Sector 2;
  • gestioneazăși actualizează informațiile de pe Spațiul Virtual corespunzătoare domeniului de activitate;
  • răspunde de soluționarea la termen și conform cu legislația în vigoare a corespondenţei interne și externe adresate serviciului;
  • răspunde de păstrarea secretului de serviciu, precum și de păstrarea secretului datelor și al informațiilor cu caracter confidențial deținute sau la care are acces ca urmare a executării atribuțiilor de serviciu, răspunde de îndeplinirea cu profesionalism, loialitate, corectitudine în mod conștiincios a îndatoririlor de serviciu;
  • se abține de la orice faptă care ar putea să aducă prejudicii instituției;
  • răspunde de realizarea la timp și întocmai a atribuțiilor ce-i revin potrivit legii, programelor aprobate sau dispuse expres de către conducerea instituției, și de raportarea asupra modului de realizare a acestora;
  • răspunde, potrivit dispozițiilor legate, de corectitudinea și exactitatea datelor, informațiilor, măsurilor și sancțiunilor stipulate în documentele întocmite;
  • se implicăîn comisia de recepție dacă achiziția implică activitatea Serviciului Corp Control.

Autoritate (competențe):

  • reprezintăși angajează instituția numai în limita atribuțiilor de serviciu și a mandatului care i s-a încredințat de către conducerea acesteia;
  • elaborează proceduri documentate (PS, PL) pentru activitatea structurii;
  • semnalează conducerii instituției orice probleme deosebite legate de activitatea acesteia, despre care ia cunoștințăîn timpul îndeplinirii sarcinilor sau în afara acestora, chiar dacă acestea nu vizează direct domeniul în care are responsabilități și atribuții. ”

 

Art.4. (1) Se aprobă renumerotarea corespunzătoare a articolelor de la numărul 25 la numărul 29 inclusiv,  din Anexa 3 – Regulamentul de Organizare și Funcționare al Poliției Locale Sector 2, aprobat prin Hotărârea Consiliului Local Sector 2 nr. 466/ 2022.

           (2) Celelalte prevederi ale Anexei 3 – Regulamentul de Organizare și Funcționare al Poliției Locale Sector 2, aprobat prin Hotărârea Consiliului Local Sector 2 nr. 466/2022, rămân neschimbate.

Art.5. Autoritatea executivă a Sectorului 2 al Municipiului București și Directorul General al Poliției Locale Sector 2, vor asigura ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentei hotărâri.

Art.6. Prezenta hotărâre se publicăîn Monitorul Oficial al Municipiului București.

 

    
 

PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ,

      DINU ALEXANDRU

 
 

CONTRASEMNEAZĂ PENTRU LEGALITATE

    SECRETAR GENERAL AL SECTORULUI 2,

 ELENA NIȚĂ

 

  

 

 

Hotărâre nr. 159

Bucureşti,  05.04.2023

 

Prezenta Hotărâre conține un număr de 5 pagini şi a fost adoptată de Consiliul Local al Sectorului 2 al Municipiului Bucureşti în şedinţa ordinară din data de 05.04.2023 cu respectarea prevederilor art. 140 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare.

Denumire fișier: H159-2023.pdf
Tip fișier:application/pdf
Vizualizări:331 Vizualizări
Descărcare: 65 times
Data creării: 11-04-2023

Autentificare

CĂUTARE DOCUMENTE