ANUNȚ REFERITOR LA ELABORAREA UNUI PROIECT DE ACT NORMATIV
Astăzi, 11.10.2023,
În temeiul prevederilor:
- Art. 7 alin. (2) din Legea nr. 52/2003 privind transparenţa decizionalăîn administraţia publică, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
- Hotărârea Guvernului nr. 831/2022 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr.52/2003 privind transparența decizionalăîn administrația publică;
- Hotărârii Consiliului Local Sector 2 nr. 101/2022 privind aprobarea Regulamentului de Organizare și Funcționare a Consiliului Local al Sectorului 2 al Municipiului București,
Primăria Sectorului 2 al Municipiului București anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a proiectului următorului act normativ: Proiect de hotărâre privind modificarea Hotărârii Consiliului Local al Sectorului 2 nr. 260/2021 pentru aprobarea Regulamentului privind administrarea și exploatarea parcărilor de reședință de pe raza Sectorului 2 al Municipiului București, astfel cum a fost modificată prin H.C.L. Sector 2 nr. 4/2022.
Problema identificată: Prin H.C.L.Sector 2 nr. 260/2021 a fost aprobat Regulamentul privind administrarea și exploatarea parcărilor de reședință de pe raza Sectorului 2 a Municipiului București. Ulterior, institutia Avocatul Poporului a emis Recomandarea cu numarul 78/29.05.2023 prin care solicită ca Primarul Sectorului 2, în calitate de garant al puterii, să dispună măsurile de modificare a Art.13 din Regulamentul privind administrarea și exploatarea parcărilor de reședință de pe raza Sectorului 2 a Municipiului București, prin completarea Art.13 cu sintagma ,,sau reprezentanții legali ai acestora”, în vederea respectării Art. 49 şi Art. 50 din Constituţia României.
Soluția propusă: Modificarea va fi operatăcu celeritateîntrucât actul normativ își produce deja efectele asupra categoriei de persoane care beneficiază de scutirea pentru plata taxei.
Impactul scontat: Nu mai sunt omise persoanele cu handicap sau reprezentanții legali ai acestora, care beneficiază de scutirea pentru plata taxei.
Documentația aferentă proiectului de hotărâre privind modificarea Hotărârii Consiliului Local al Sectorului 2 nr. 260/2021 pentru aprobarea Regulamentului privind administrarea și exploatarea parcărilor de reședință de pe raza Sectorului 2 al Municipiului București, astfel cum a fost modificată prin H.C.L. Sector 2 nr. 4/2022 include referatul de aprobare, notă, recomandare și raport de specialitate.
Documentația poate fi consultată:
- pe site-ul Primăriei Sectorului 2 –ps2.ro, la secţiunea «Consiliul Local» subsecţiunea «Informare și consultare publică»;
- la sediul Primăriei Sectorului 2 al municipiului București din str. Chiristigiilor nr.11-13, Sector 2;
- proiectul de hotărâre poate fi descărcat de pe site-ul Primăriei Sectorului 2 –ps2.ro, la secţiunea «Consiliul Local» subsecţiunea «Informare și consultare publică»;
Propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare privind proiectul de hotărâre supus procedurii de transparenţă decizională se pot depune până la data de 20.10.2023:
- ca mesaj în format electronic pe adresa de e-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.;
- prin poștă , pe adresa din Chiristigiilor nr. 11 – 13, Sector 2;
- la sediul Primăriei Sectorului 2 al Municipiului București, Serviciul Registratură, Relaţii cu Publicul, la adresa str. Chiristigiilor nr. 11 – 13, Sector 2, între orele:
Luni, Marti și Miercuri: 08:30-16:30
Joi: 08:30-18:30
Vineri: 08:30-14:00
Materialele transmise vor purta menţiunea "Propuneri privind proiectul de hotărâre privind modificarea Hotărârii Consiliului Local al Sectorului 2 nr. 260/2021 pentru aprobarea Regulamentului privind administrarea și exploatarea parcărilor de reședință de pe raza Sectorului 2 al Municipiului București, astfel cum a fost modificată prin H.C.L. Sector 2 nr. 4/2022”.
Propunerile, sugestiile, opiniile cu valoare de recomandare vor fi publicate pe pagina de internet a instituţiei, www.ps2.ro, la secţiunea «Consiliul Local» subsecţiunea «Informare și consultare publică»;
Nepreluarea recomandărilor formulate şi înaintate în scris, va fi justificatăîn scris.
Pentru cei interesaţi existăşi posibilitatea organizării unei întâlniri în care să se dezbată public proiectul de act normativ, în cazul în care acest lucru este cerut în scris de către o asociaţie legal constituită sau de către o altă autoritate sau instituţie publică, până la data de 20.10.2023.
Pentru informaţii suplimentare, vă stăm la dispoziţie la următoarele date de contact: telefon: 0212096000-int. 472/155, e-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea., persoană de contact: Duinea Corina Iosefina.
Potrivit prevederilor art. 7 alin. (13) din Legea nr. 52/2003 privind transparența decizionalăîn administrația publică, republicată, cu modificările și completările ulterioare,în cazul reglementării unei situații care, din cauza circumstanțelor sale excepționale, impune adoptare de soluții imediate, în vederea evitării unei grave atingeri aduse interesului public, proiectele de acte normative se supun adoptării în procedură de urgență prevăzută de reglementările în vigoare, anterior expirării termenului prevăzut la art.7 alin (2) din lege, astfel că, în vederea derulării acestui proiect în cursul anului 2023, acesta va fi supus aprobării Consiliului Local al Sectorului 2 în ședința ordinară a Consiliului Local al Sectorului 2, ce va fi convocatăîn cursul lunii octombrie 2023, după data de 20.10.2023.
PRIMAR,
RADU-NICOLAE MIHAIU