• Str. Chiristigiilor nr. 11-13
  • 021.209.60.00
  • Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
  • TelVerde 0800.500.772

INFORMARE ŞI CONSULTARE PUBLICĂ

Anunţ proiect de hotărâre pentru modificarea şi completarea Hotărârii Consiliului Local Sector 2 al Municipiului Bucureşti nr.389/26.10.2022 privind aprobarea modificării unor tarife pentru activităţile de salubrizare

ANUNȚ REFERITOR LA ELABORAREA UNUI PROIECT DE ACT NORMATIV

 

Astăzi, 05.01.2024,

 

În temeiul prevederilor :

  • Art. 7 alin. (2) și alin. (13) din Legea nr. 52/2003 privind transparenţa decizionalăîn administraţia publică, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  • Hotărârea Guvernului nr. 831/2022 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 52/2003 privind transparența decizionalăîn administrația publică;
  • Hotărârii Consiliului Local Sector 2 nr. 101/2022 privind aprobarea Regulamentului de Organizare și Funcționare a Consiliului Local al Sectorului 2 al Municipiului București,

Primăria Sectorului 2 al municipiului București anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a proiectului următorului act normativ:

Proiect de hotărâre pentru modificarea şi completarea Hotărârii Consiliului Local Sector 2 al Municipiului Bucureşti nr.389/26.10.2022 privind aprobarea modificării  unor tarife pentru activităţile de salubrizare prestate conform Contractului nr.1128/1999 şi a actelor adiţionale subsecvente, astfel cum a fost modificată prin Hotărârea  Consiliului Local Sector 2 al Municipiului Bucureşti nr.17/25.10.2023

Problema identificată rezultă din necesitatea îmbunătățirii serviciului de salubrizare  la nivelul Sectorului 2 al Municipiului București, care să fie în concordață cu toate cerințele legale în vigoare.

Soluția propusă constăîn subvenţionarea parţială a costului aferent activităţii de tratare mecano-biologică a deşeurilor reziduale colectate pe raza Sectorului 2 al Municipiului Bucureşti, în scopul stimulării creşterii gradului de colectare separată a deşeurilor reciclabile produse de utilizatorii casnici, de reciclare şi reutilizare a deşeurilor, precum şi pentru scăderea cantităţilor eliminate prin depozitare, precum şi pentru a atenua impactul mare de creştere a facturii lunare a cetăţeanului din Sectorul 2, ca urmare a încheierii contractului de achiziție publică de servicii nr.1758/28.12.2023 de către Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară pentru gestionarea integrată a deşeurilor municipale din Municipiul Bucureşti  având ca obiect ”Delegarea gestiunii activităţii de tratare mecano biologica a deşeurilor reziduale în instalaţiile integrate de tratare, inclusiv transportul deşeurilor stabilizate biologic la depozitele de deşeuri şi/sau la instalaţiile de valorificare energetică”, pentru Sectorul 2 al Municipiului Bucureşti cu Asocierea ROM WASTE SOLUTIONS S.A.- IRIDEX GROUP S.R.L.

Impactul scontat al proiectului  constămăsuri este acela de a asigura la nivelul Sectorului 2 al Municipiului București, conform legislației în vigoare și a prevederilor legislației europene aplicabile,  un serviciu de salubrizare eficient, reformat, adaptat cerințelor europene și strategiei naționale și locale de gestionare a deșeurilor, cu asigurarea tuturor activităţilor sale specifice, inclusiv tratarea deșeurilor, cu respectarea ordinii operațiilor pe fluxul de deșeuri, cu asigurarea tuturor datelor și informațiilor care să asigure trasabilitatea deșeurilor, pentru menținerea unui micro-climat favorabil îmbunătățirii calității vieții la nivelul comunității locale, pentru a nu aduce prejudicii protecției sănătății publice, precum și pentru asigurarea igenei și sănătății populației, protecția și conservarea mediului înconjurător .         

Documentația aferentăproiectului de hotărâre pentru modificarea şi completarea Hotărârii Consiliului Local Sector 2 al Municipiului Bucureşti nr.389/26.10.2022 privind aprobarea modificării  unor tarife pentru activităţile de salubrizare prestate conform Contractului nr.1128/1999 şi a actelor adiţionale subsecvente, astfel cum a fost modificată  prin Hotărârea  Consiliului Local Sector 2 al Municipiului Bucureşti nr.17/25.10.2023 include  referatul de aprobare și raport de specialitate comun.

 Documentația poate fi consultată:

  • pe site-ul Primăriei Sectorului 2 –ps2.ro, la secţiunea «Consiliul Local» subsecţiunea «Informare și consultare publică»;
  • la sediul Primăriei Sectorului 2 al municipiului București din str. Chiristigiilor nr.11-13, Sector 2;
  • proiectul de hotărâre poate fi descărcat de pe site-ul Primăriei Sectorului 2 –ps2.ro, la secţiunea «Consiliul Local» subsecţiunea «Informare și consultare publică»;

Propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare privind proiectul de hotărâre supus procedurii de transparenţă decizională se pot depune până la data de 15.01.2024:

  • ca mesaj în format electronic pe adresa de e-mail : Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.;
  • prin poștă , pe adresa din Chiristigiilor nr. 11 – 13, Sector 2;
  • la sediul Primăriei Sectorului 2 al municipiului București, Serviciul Registratură, Relaţii cu Publicul, la adresa str. Chiristigiilor nr. 11 – 13, Sector 2, între orele :

Luni, Marti și Miercuri: 08:30-16:30

Joi: 08:30-18:30

Vineri: 08:30-14:00

Materialele transmise vor purta menţiunea "Propuneri privind proiectul de hotărâre pentru modificarea şi completarea Hotărârii Consiliului Local Sector 2 al Municipiului Bucureşti nr. 389/26.1      0.2022 privind aprobarea modificării  unor tarife pentru activităţile de salubrizare prestate conform Contractului nr.1128/1999 şi a actelor adiţionale subsecvente, astfel cum a fost modificată  prin Hotărârea  Consiliului Local Sector 2 al Municipiului Bucureşti nr.17/25.10.2023".

Propunerile, sugestiile, opiniile cu valoare de recomandare vor fi publicate pe pagina de internet a instituţiei, www.ps2.ro,  la secţiunea «Consiliul Local» subsecţiunea «Informare și consultare publică»;

Nepreluarea recomandărilor formulate şi înaintate în scris va fi justificatăîn scris.

Pentru cei interesaţi existăşi posibilitatea organizării unei întâlniri în care să se dezbată public proiectul de act normativ, în cazul în care acest lucru este cerut în scris de către o asociaţie legal constituită sau de către o altă autoritate sau instituţie publică până la data de 15.01.2024.

Pentru informaţii suplimentare, vă stăm la dispoziţie la următoarele date de contact: telefon: 0212096000-int.472/155, e-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea., persoană de contact: Duinea Corina Iosefina.

Potrivit prevederilor art. 7 alin. (13) din Legea nr. 52/2003 privind transparența decizionalăîn administrația publică, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în cazul reglementării unei situații care, din cauza circumstanțelor sale excepționale, impune adoptare de soluții imediate, în vederea evitării unei grave atingeri aduse interesului public, proiectele de acte normative se supun adoptării în procedură de urgență prevăzută de reglementările în vigoare, anterior expirării termenului prevăzut la art.7 alin (2) din lege, astfel că, având în vedere aplicarea , începând cu ianuarie 2024,  a unei subvenții parțiale pentru susținerea costului aferent activității de tratare mecanico-biologică pentru utilizatorii persoane fizice, acesta va fi supus aprobării Consiliului Local al Sectorului 2 în prima ședința ordinară a Consiliului Local al Sectorului 2, ce va fi convocată după data de 15.01.2024.

      

 Informaţii suplimentare

      

PRIMAR,

RADU NICOLAE MIHAIU