ANUNȚ REFERITOR LA ELABORAREA UNUI PROIECT DE ACT NORMATIV
Astăzi, 12.08.2024,
În temeiul prevederilor :
- Art. 7 alin. (2) și alin. (13) din Legea nr. 52/2003 privind transparența decizionalăîn administrația publică, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
- Hotărârea Guvernului nr. 831/2022 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 52/2003 privind transparența decizionalăîn administrația publică;
- Hotărârii Consiliului Local Sector 2 nr. 101/2022 privind aprobarea Regulamentului de Organizare și Funcționare a Consiliului Local al Sectorului 2 al Municipiului București,
Primăria Sectorului 2 al municipiului București anunță deschiderea procedurii de transparență decizională a procesului de elaborare a proiectului următorului act normativ: Proiect de hotărâreprivind acordarea de subvenții în anul 2025 de la bugetul Consiliului Local Sector 2 asociațiilor, fundațiilor și cultelor recunoscute în România, care înființeazăși administrează unități de asistență socială a căror activitate se adresează beneficiarilor de pe raza Sectorului 2.
Problema identificată constăîn faptul că spre deosebire de finanțările nerambursabile oferite organizațiilor juridice non-profit şi cultelor prin programul anual de finanțări nerambursabile organizat în baza Legii 350/2005, privind regimul finanțărilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activități nonprofit de interes general care permite doar finanțarea anumitor tipuri de cheltuieli cu serviciile sociale o perioadă scurtă de timp de 3-4 luni, mecanismul subvenționării asociațiilor, fundațiilor şi cultelor religioase permite subvenționarea tuturor categoriilor de cheltuieli pe care le implică fumizarea serviciilor sociale o perioadă de 12 luni, asigurând sustenabilitatea serviciilor sociale furnizate de mediul ong.
Soluția propusă constăîn încurajarea funcționării/înființării de servicii sociale cu caracter permanent complementare celor furnizate de serviciile publice de asistență socială, subvenționarea contribuind la dezvoltarea unei rețele locale/teritoriale de servicii de asistență socială cu adresabilitate mai mare şi cu o gama diversificată de servicii adaptată nevoilor locuitorilor Sectorului 2.
Impactul scontat al proiectului este de a contribui la crearea unui cadru funcțional în care să se asigure participarea în condiții de egalitate şi concurență liberăîntre furnizorii privați de servicii de asistență socială din Sectorul 2 (asociații, fundații şi unități de cult) la procesul de alocare de resurse financiare de la bugetul local pentru furnizarea de servicii sociale. Prin proiect se promovează necesitatea instituirii unor mecanisme prin care să se asigure furnizorilor privați non-profit finanțare multianuală, astfel încât serviciile oferite de aceștia să beneficieze de stabilitate şi continuitate.
Totodată, printre scopurile proiectului se regăsește și creșterea numărului de persoane aflate în situație de marginalizare socială/ risc de marginalizare socială care beneficiază de servicii de asistență socială acordate în comunitate la nivelul Sectorului 2 cu aprox. 300 de persoane/an.
Documentația aferentăproiectului de hotărâre privind acordarea de subvenții în anul 2025 de la bugetul Consiliului Local Sector 2 asociațiilor, fundațiilor și cultelor recunoscute în România, care înființeazăși administrează unități de asistență socială a căror activitate se adresează beneficiarilor de pe raza Sectorului 2, include referatul de aprobare și rapoarte de specialitate.
Documentația poate fi consultată:
- pe site-ul Primăriei Sectorului 2 –ps2.ro, la secțiunea «Consiliul Local» subsecțiunea «Informare și consultare publică»;
- la sediul Primăriei Sectorului 2 al municipiului București din str. Chiristigiilor nr.11-13, Sector 2;
- proiectul de hotărâre poate fi descărcat de pe site-ul Primăriei Sectorului 2 –ps2.ro, la secțiunea «Consiliul Local» subsecțiunea «Informare și consultare publică»;
Propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare privind proiectul de hotărâre supus procedurii de transparență decizională se pot depune până la data de 22.08.2024:
- ca mesaj în format electronic pe adresa de e-mail : Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.;
- prin poștă, pe adresa din str. Chiristigiilor nr. 11 – 13, Sector 2;
- la sediul Primăriei Sectorului 2 al municipiului București, Serviciul Registratură, Relaţii cu Publicul, la adresa str. Chiristigiilor nr. 11 – 13, Sector 2, între orele :
Luni, Marți și Miercuri: 08:30-16:30
Joi: 08:30-18:30
Vineri: 08:30-14:00
Materialele transmise vor purta mențiunea "Propuneri pentru proiectul de hotărâre privind acordarea de subvenții în anul 2025 de la bugetul Consiliului Local Sector 2 asociațiilor, fundațiilor și cultelor recunoscute în România, care înființeazăși administrează unități de asistență socială a căror activitate se adresează beneficiarilor de pe raza Sectorului 2".
Propunerile, sugestiile, opiniile cu valoare de recomandare vor fi publicate pe pagina de internet a instituției, www.ps2.ro, la secțiunea «Consiliul Local» subsecțiunea «Informare și consultare publică»;
Nepreluarea recomandărilor formulate şi înaintate în scris va fi justificatăîn scris.
Pentru cei interesați existăşi posibilitatea organizării unei întâlniri în care să se dezbată public proiectul de act normativ, în cazul în care acest lucru este cerut în scris de către o asociație legal constituită sau de către o altă autoritate sau instituție publică până la data de 22.08.2024.
Pentru informații suplimentare, vă stăm la dispoziție la următoarele date de contact: telefon: 0212096000-int.472/155, e-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea., persoană de contact: Duinea Corina Iosefina.
Potrivit prevederilor art. 7 alin. (13) din Legea nr. 52/2003 privind transparența decizionalăîn administrația publică, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în cazul reglementării unei situații care, din cauza circumstanțelor sale excepționale, impune adoptare de soluții imediate, în vederea evitării unei grave atingeri aduse interesului public, proiectele de acte normative se supun adoptării în procedură de urgență prevăzută de reglementările în vigoare, anterior expirării termenului prevăzut la art.7 alin (2) din lege, astfel că, în vederea accelerării punerii în aplicare a modificărilor propuse prin actul normativ, acesta va fi supus aprobării în prima ședința ordinară a Consiliului Local al Sectorului 2, după data de 22.08.2024.
PRIMAR,
RADU NICOLAE MIHAIU
