ANUNȚ REFERITOR LA ELABORAREA UNUI PROIECT DE ACT NORMATIV
Astăzi, 12.09.2024,
În temeiul prevederilor :
- Art. 7 alin. (2) şi alin. (13) din Legea nr. 52/2003 privind transparenţa decizionalăîn administraţia publică, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
- Hotărârii Guvernului nr. 831/2022 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 52/2003 privind transparența decizionalăîn administrația publică;
- Hotărârii Consiliului Local Sector 2 nr. 101/2022 privind aprobarea Regulamentului de Organizare și Funcționare a Consiliului Local al Sectorului 2 al Municipiului București,
Primăria Sectorului 2 al municipiului București/Consiliul Local Sector 2, anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a proiectului următorului act normativ:
Proiect de hotărâre privind instituirea unor facilităţi fiscale la nivelul Sectorului 2 al Municipiului Bucureşti.
Problema identificată rezultă din necesitatea eficientizării mecanismelor de recuperare a obligaţiilor bugetare faţă de debitorii care au acumulat obligaţii fiscale şi nu au avut posibilitatea de a le achita.
Soluția propusă constăîn acordarea unor facilităţi fiscale debitorilor care prezintă disfuncţionalităţi financiare. Instituirea unor astfel de facilităţi reprezintă un mecanism alternativ faţă de procedura de acordare a eşalonării la plată, în scopul creşterii gradului de încasare a veniturilor bugetare, al diminuării costului arieratelor din punct de vedere material şi al resurselor umane, permiţând contribuabililor să depăşească aceste dificultăţi creând un echilibru între interesul debitorilor de redresare economicăşi cel al bugetului local de recuperare a obligaţiilor fiscale.
Impactul scontat al proiectului privind instituirea unor facilităţi fiscale la nivelul Sectorului 2 al Municipiului Bucureştila acesta, constăîn creşterea gradului de recuperare a creanţelor bugetului local de la debitorii aflaţi în dificultate financiară generată de disfuncţionalităţi structurale, întrucât contribuie la asanarea datoriilor acestora la bugetul local al Sectorului 2 al Municipiului Bucureşti cu perspectiva menţinerii lor în circuitul economic.
Documentația aferentăproiectului de hotărâre privind instituirea unor facilităţi fiscale la nivelul Sectorului 2 al Municipiului Bucureşti, include anexe, referat de aprobare şi raport de specialitate.
Documentația poate fi consultată:
- pe site-ul Primăriei Sectorului 2 –ps2.ro, la secţiunea «Consiliul Local» subsecţiunea «Informare și consultare publică»;
- la sediul Primăriei Sectorului 2 al municipiului București din str. Chiristigiilor nr.11-13, Sector 2;
- proiectul de hotărâre poate fi descărcat de pe site-ul Primăriei Sectorului 2 –ps2.ro, la secţiunea «Consiliul Local» subsecţiunea «Informare și consultare publică»;
Propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare privind proiectul de hotărâre supus procedurii de transparenţă decizională se pot depune până la data de 22.09.2024:
- ca mesaj în format electronic pe adresa de e-mail : Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.;
- prin poștă, pe adresa din Chiristigiilor nr. 11 – 13, Sector 2;
- la sediul Primăriei Sectorului 2 al municipiului București, Serviciul Registratură, Relaţii cu Publicul, la adresa str. Chiristigiilor nr. 11 – 13, Sector 2, între orele:
Luni, Marti și Miercuri: 08:30-16:30
Joi: 08:30-18:30
Vineri: 08:30-14:00
Materialele transmise vor purta menţiunea "Propuneri privind proiectul de hotărâreprivind instituirea unor facilităţi fiscale la nivelul Sectorului 2 al Municipiului Bucureşti.
Propunerile, sugestiile, opiniile cu valoare de recomandare vor fi publicate pe pagina de internet a instituţiei, www.ps2.ro, la secţiunea «Consiliul Local» subsecţiunea «Informare și consultare publică»;
Nepreluarea recomandărilor formulate şi înaintate în scris va fi justificatăîn scris.
Pentru cei interesaţi existăşi posibilitatea organizării unei întâlniri în care să se dezbată public proiectul de act normativ, în cazul în care acest lucru este cerut în scris de către o asociaţie legal constituită sau de către o altă autoritate sau instituţie publică până la data de 22.09.2024.
Pentru informaţii suplimentare, vă stăm la dispoziţie la următoarele date de contact: telefon: 0212096000-int.472/155, e-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea., persoană de contact: Duinea Corina Iosefina.
Potrivit prevederilor art. 7 alin. (13) din Legea nr. 52/2003 privind transparența decizionalăîn administrația publică, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în cazul reglementării unei situații care, din cauza circumstanțelor sale excepționale, impune adoptare de soluții imediate, în vederea evitării unei grave atingeri aduse interesului public, proiectele de acte normative se supun adoptării în procedură de urgență prevăzută de reglementările în vigoare, anterior expirării termenului prevăzut la art.7 alin (2) din lege, astfel că, în vederea accelerării punerii în aplicare a modificărilor propuse prin actul normativ, acesta va fi supus aprobării în prima ședința ordinară a Consiliului Local al Sectorului 2, ce va fi convocată după data de 22.09.2024.
PRIMAR,
RADU-NICOLAE MIHAIU