Proiect de hotărâre pentru aprobarea Regulamentului privind efectuarea operațiunilor de ridicare, transport, depozitare, descărcare și relocare, cu titlu gratuit sau contra-cost, prin structura proprie și/sau prin operatori selectați
ANUNȚ REFERITOR LA ELABORAREA UNUI PROIECT DE ACT NORMATIV
Astăzi , 22.08.2025 ,
În temeiul prevederilor :
- Art. 7 alin. (2) din Legea nr. 52/2003 privind transparenţa decizionalăîn administraţia publică, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
- Hotărârea Guvernului nr. 831/2022 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 52/2003 privind transparența decizionalăîn administrația publică;
- Hotărârii Consiliului Local Sector 2 nr. 101/2022 privind aprobarea Regulamentului de Organizare și Funcționare a Consiliului Local al Sectorului 2 al Municipiului București,
Primăria Sectorului 2 al municipiului București anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a proiectului următorului act normativ:
Proiect de hotărâreprivind efectuarea operațiunilor de ridicare, transport și depozitare a vehiculelor care îngreunează activitatea operatorilor de salubrizare, efectuarea lucrărilor de utilitate publică, precum și intervenția organelor abilitate în situații de urgență pe raza administrativă a Sectorului 2.
Problema identificată constăîn faptul că la nivelul Sectorului 2s-au constatat blocaje în desfășurarea lucrărilor de utilitate publică, întârzieri semnificative în executarea acțiunilor de salubrizare din cauza prezenței necontrolate a unor vehicule parcate neregulamentar, staționate în zone critice sau abandonate pe termen lung.
Totodată, în situații de urgență, precum avarii la rețele edilitare, accidente rutiere, incendii sau alte dezastre, accesul echipelor de intervenție este îngreunat sau chiar imposibil, punând în pericol siguranța cetățenilor și bunurile acestora.
Soluția propusă constăîn adoptarea unei hotărâri de Consiliu Local, întrucât Sectorul 2 nu dispune în prezent de un instrument administrativ propriu care să permită gestionarea acestor situații
Impactul scontat al proiectului vizează îmbunătățirea capacității administrative și a operatorilor publici pentru intervenții concrete și rapide în vederea eliberării domeniului public afectat.
Documentația aferentăproiectului de hotărâre privind efectuarea operațiunilor de ridicare, transport și depozitare a vehiculelor care îngreunează activitatea operatorilor de salubrizare, efectuarea lucrărilor de utilitate publică, precum și intervenția organelor abilitate în situații de urgență pe raza administrativă a Sectorului 2, include anexele, referatul de aprobare, raportul de specialitate comun.
Documentația poate fi consultată:
- pe site-ul Primăriei Sectorului 2 –ps2.ro, la secţiunea «Consiliul Local» subsecţiunea «Informare și consultare publică»;
- la sediul Primăriei Sectorului 2 al municipiului București din str. Chiristigiilor nr.11-13, Sector 2;
- proiectul de hotărâre poate fi descărcat de pe site-ul Primăriei Sectorului 2 –ps2.ro, la secţiunea «Consiliul Local» subsecţiunea «Informare și consultare publică»;
Propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare privind proiectul de hotărâre supus procedurii de transparenţă decizională se pot depune până la data de 02.09.2025:
- ca mesaj în format electronic pe adresa de e-mail : Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.;
- prin poștă , pe adresa din Chiristigiilor nr. 11 – 13, Sector 2;
- la sediul Primăriei Sectorului 2 al municipiului București, Serviciul Registratură, Relaţii cu Publicul, la adresa str. Chiristigiilor nr. 11 – 13, Sector 2, între orele :
Luni, Marti și Miercuri: 08:30-16:30
Joi: 08:30-18:30
Vineri: 08:30-14:00
Materialele transmise vor purta menţiunea "Propuneri pentru proiectul de hotărâre privind efectuarea operațiunilor de ridicare, transport și depozitare a vehiculelor care îngreunează activitatea operatorilor de salubrizare, efectuarea lucrărilor de utilitate publică, precum și intervenția organelor abilitate în situații de urgență pe raza administrativă a Sectorului 2".
Propunerile, sugestiile, opiniile cu valoare de recomandare vor fi publicate pe pagina de internet a instituţiei, www.ps2.ro, la secţiunea «Consiliul Local» subsecţiunea «Informare și consultare publică»;
Nepreluarea recomandărilor formulate şi înaintate în scris va fi justificatăîn scris.
Pentru cei interesaţi existăşi posibilitatea organizării unei întâlniri în care să se dezbată public proiectul de act normativ, în cazul în care acest lucru este cerut în scris de către o asociaţie legal constituită sau de către o altă autoritate sau instituţie publică până la data de 02.09.2025.
Pentru informaţii suplimentare, vă stăm la dispoziţie la următoarele date de contact: telefon: 0212096000-int.472/155, e-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea., persoană de contact: Duinea Corina Iosefina.
PRIMAR,
RAREȘ HOPINCĂ