ANUNȚ REFERITOR LA ELABORAREA UNUI PROIECT DE ACT NORMATIV
Astăzi, 19.09.2025,
În temeiul prevederilor:
- Art. 7 alin. (2) și alin. (13) din Legea nr. 52/2003 privind transparenţa decizionalăîn administraţia publică, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
- Hotărârea Guvernului nr. 831/2022 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr.52/2003 privind transparența decizionalăîn administrația publică;
- Hotărârii Consiliului Local Sector 2 nr. 101/2022 privind aprobarea Regulamentului de Organizare și Funcționare a Consiliului Local al Sectorului 2 al Municipiului București;
Primăria Sectorului 2 al Municipiului București anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a proiectului următorului act normativ:
Proiect de hotărârepentru aprobarea Regulamentului privind prestarea de către contravenienţi a activităţii în folosul comunităţii pe raza administrativ teritorială a Sectorului 2 al Municipiului Bucureşti.
Problema identificată: Ca urmare a reorganizării Aparatului de specialitate al Primarului Sectorului 2, realizatăîn baza Hotărârii Consiliului Local Sector 2 nr. 71/2025, ce a vizat restructurarea unor entităţi subordonate Consiliului Local Sector 2 – respectiv: Direcţia Generală Venituri Buget Local Sector 2, Poliţia Locală Sector 2 şi Administraţia Domeniului Public Sector 2 – este necesară actualizarea cadrului normativ local aferent activităţilor de muncăîn folosul comunităţii prestate de persoanele sancţionate contravenţional.În lipsa unor reglementări clare, actualizate şi armonizate cu structura administrativă curentă, există riscul neaplicării eficiente a sancţiunilor contravenţionale dispuse de instanţele de judecată.
Soluția propusă:În acest context, s-a elaborat Regulamentul privind prestarea de către contravenienţi a activităţii în folosul comunităţii, care stabileşte un cadru procedural unitar şi coerent, adaptat noii structuri organizatorice, pentru: asigurarea unei bune cooperări între instituţiile implicate, desfăşurarea activităţilor neremunerate în folosul comunităţii şi respectarea drepturilor persoanelor sancţionate şi eficienţa implementării măsurii.Regulamentul are ca scop: stabilirea paşilor procedurali pentru persoanele obligate la prestarea muncii în folosul comunităţii; indentificarea activităţilor şi domeniilor în care acestea pot fi desfăşurate; desemnarea instituţiilor beneficiare şi a responsabilităţilor acestora; clarificarea duratei programului şi numărului de ore de muncă; reglementarea modului de monitorizare, raportare şi evaluare a activităţilor.
Impactul scontat: Adoptarea cu celeritate a acestui Regulament derivă din atribuţiile Compartimentului Muncăîn Folosul Comunităţii, aflat în structura Direcţiei de Utilităţi Publice şi Mediu din cadrul Aparatului de specialitate al Primarului Sectorului 2, compartiment care are rolul de a coordona, supraveghea şi implementa activităţi de muncă neremuneratăîn folosul comunităţii pentru persoanele sancţionate contravenţional şi obligate prin lege să execute astfel de activităţi, împreună cu reprezentanţii desemnaţi în acest sens din cadrul D.G.A.S.P.C. Sector 2. Totodată, se urmăreşte asigurarea unui cadru organizat şi eficient pentru desfăşurarea muncii în folosul comunităţii, cu respectarea drepturilor persoanelor implicate şi în beneficiul direct al comunităţii locale din Sectorul 2 al Municipiului Bucureşti.
Documentația aferentăproiectului de hotărâre pentru aprobarea Regulamentului privind prestarea de către contravenienţi a activităţii în folosul comunităţii pe raza administrativ teritorială a Sectorului 2 al Municipiului Bucureştiincludeanexa,referat de aprobare, raport de specialitate şi raport de specialitate comun.
Documentația poate fi consultată:
- pe site-ul Primăriei Sectorului 2 –ps2.ro, la secţiunea «Consiliul Local» subsecţiunea «Informare și consultare publică»;
- la sediul Primăriei Sectorului 2 al municipiului București din str. Chiristigiilor nr.11-13, Sector 2;
- proiectul de hotărâre poate fi descărcat de pe site-ul Primăriei Sectorului 2 –ps2.ro, la secţiunea «Consiliul Local» subsecţiunea «Informare și consultare publică»;
Propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare privind proiectul de hotărâre supus procedurii de transparenţă decizională se pot depune până la data de 29.09.2025;
- ca mesaj în format electronic pe adresa de e-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.;
- prin poștă , pe adresa din Chiristigiilor nr. 11 – 13, Sector 2;
- la sediul Primăriei Sectorului 2 al municipiului București, Serviciul Registratură, Relaţii cu Publicul, la adresa str. Chiristigiilor nr. 11 – 13, Sector 2, între orele :
Luni, Marti și Miercuri: 08:30-16:30
Joi: 08:30-18:30
Vineri: 08:30-14:00
Materialele transmise vor purta menţiunea "Propuneri privind proiectul de hotărâre pentru aprobarea Regulamentului privind prestarea de către contravenienţi a activităţii în folosul comunităţii pe raza administrativ teritorială a Sectorului 2 al Municipiului Bucureşti”.
Propunerile, sugestiile, opiniile cu valoare de recomandare vor fi publicate pe pagina de internet a instituţiei, www.ps2.ro, la secţiunea «Consiliul Local» subsecţiunea «Informare și consultare publică»;
Nepreluarea recomandărilor formulate şi înaintate în scris, va fi justificatăîn scris.
Pentru cei interesaţi existăşi posibilitatea organizării unei întâlniri în care să se dezbată public proiectul de act normativ, în cazul în care acest lucru este cerut în scris de către o asociaţie legal constituită sau de către o altă autoritate sau instituţie publică, până la data de 29.09.2025.
Pentru informaţii suplimentare, vă stăm la dispoziţie la următoarele date de contact: telefon: 0212096000-int. 472/155, e-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea., persoană de contact: Duinea Corina Iosefina.
Potrivit prevederilor art. 7 alin. (13) din Legea nr. 52/2003 privind transparența decizionalăîn administrația publică, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în cazul reglementării unei situații care, din cauza circumstanțelor sale excepționale, impune adoptare de soluții imediate, în vederea evitării unei grave atingeri aduse interesului public, proiectele de acte normative se supun adoptării în procedură de urgență prevăzută de reglementările în vigoare, anterior expirării termenului prevăzut la art.7 alin (2) din lege, astfel că, în vederea accelerării derulării proiectului, acesta va fi supus aprobării Consiliului Local al Sectorului 2 în ședința ordinară a Consiliului Local al Sectorului 2, după data de 29.09.2025.
PRIMAR,
RAREŞ HOPINCĂ