• Str. Chiristigiilor nr. 11-13
  • 021.209.60.00
  • Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
  • TelVerde 0800.500.772

HOTĂRÂRI

Hotărârea nr. 017 din 2023

673 Descărcări

Abrogată/Încetare aplicabilitate prin HCL S2 nr. 30/2025

Modifică/completează  HCL S2 nr. 389/2022

Abrogă/Încetează aplicabilitatea  HCL S2 nr. 405/2022

Consiliul Local al Sectorului 2 al Municipiului Bucureşti, ales în condițiile Legii  nr. 115/2015 pentru alegerea autorităților administrației publice locale, pentru modificarea Legii administrației publice locale nr. 215/2001, precum și pentru modificarea şi completarea Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleșilor locali, cu modificările şi completările ulterioare, întrunit în ședință ordinară, astăzi, 25.01.2023;

Luând în considerare proiectul de hotărâre inițiat de Primarul Sectorului 2 al Municipiului Bucureștipentru modificarea și completarea Hotărârii Consiliului Local al Sectorului 2 al Municipiului București nr. 389/26.10.2022 privind aprobarea modificării   unor tarife pentru activitățile de salubrizare prestate conform Contractului nr. 1128/1999 și a actelor adiționale subsecvente, precum și pentru implementarea unor măsuri în domeniul salubrizării, la nivelul Sectorului 2 al Municipiului București și pentru abrogarea H.C.L. Sector 2 nr. 405/2022;

Analizând:

  • Referatul de aprobare prezentat de Primarul Sectorului 2 al Municipiului Bucureşti;
  • Raportul de specialitate comun nr. 2636 /05.01.2023 întocmit de către Direcţia de Utilități Publice și Mediu, Direcția Juridicăși Direcția Economică din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Sectorului 2 al Municipiului Bucureşti;
  • Raportul de consiliere (d) 11383/18.01.2023 întocmit de către Direcția Audit Public Intern din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Sectorului 2 al Municipiului Bucureşti;
  • Adresele operatorului de salubrizare nr. 17875/30.12.2022, nr. 35/03.01.2023 și nr. 51/04.01.2023;
  • Adresa operatorului de salubrizare 733/18.01.2013 cu tarifele modificate, înregistrată la Primăria Sectorului 2 sub nr. 11455/18.01.2023;
  • Anunțul Public nr. 3469/06.01.2023 privind aducerea la cunoștință publică, în temeiul prevederilor art.7 alin.(2) din Legea nr. 52/2003 privind transparența decizionalăîn administrația publică, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și Adresa de informare nr. 9954/17.01.2023
  • Nota nr. 3361/06.01.2023 întocmită de către Direcția Utilități Publice și Mediu din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Sectorului 2 al Municipiului București;
  • Amendamentul autorității executive a Sectorului 2 288/20.01.2023;
  • Avizul   Comisiei   Juridice,   Ordine  și   Liniște   Publică,  Apărarea     Drepturilor Omului și Relații Internaționale din cadrul Consiliului Local al Sectorului 2 al Municipiului Bucureşti;
  • Avizul Comisiei de Buget - Finanțe, Investiții, Accesarea Fondurilor Europene și Credite Externe din cadrul Consiliului Local al Sectorului 2 al Municipiului Bucureşti;
  • Avizul Comisiei pentru Ecologie, Spații Verzi și Protecția Animalelor din cadrul Consiliului Local al Sectorului 2 al Municipiului Bucureşti;
  • Avizul Comisiei de Servicii Publice și Relația cu Asociațiile de Proprietari din cadrul Consiliului Local al Sectorului 2 al Municipiului Bucureşti;
  • Avizul Comisiei pentru Transparență, Reducerea Birocrației, din cadrul Consiliului Local al Sectorului 2 al Municipiului Bucureşti;

Având în vedere reglementările cuprinse în:

  • Legea nr. 51/2006 a serviciilor comunitare de utilități publice, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  • Legea nr. 101/2006 privind serviciul de salubrizare a localităților, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  • Ordonanța de Urgenta a Guvernului nr.92/2021 privind regimul deșeurilor;
  • Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 133/2022 pentru modificarea și completarea Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 92/2021 privind regimul deșeurilor, precum și a Legii serviciului de salubrizare a localităților nr. 101/2006;
  • Ordonanța de  Urgență a  Guvernului nr. 195/2005 privind protecția mediului, cu modificările și completările ulterioare;
  • Ordinul   Autorității   Naționale   de  Reglementare  pentru  Serviciile Comunitare de Utilități  Publice  109/2007  privind  aprobarea  Normelor  metodologice  de stabilire, ajustare sau modificare a tarifelor pentru activităţile specifice serviciului de salubrizare a localităţilor, corelat cu art.74 din Ordinul Autorității Naționale de Reglementare pentru Servicii Comunitare de Utilități Publice nr. 640/2022 privind aprobarea Normelor metodologice de stabilire, ajustare sau modificare a tarifelor pentru activitățile de salubrizare;
  • Hotărârea Consiliului General al Municipiului București nr. 82/2015 privind aprobarea Strategiei de dezvoltare și funcționare pe termen mediu și lung a serviciului public de salubrizare în Municipiul București;
  • Hotărârea Consiliului General al Municipiului București nr. 501/2017 privind completarea anexei la Hotărârea C.G.M.B. nr. 82/2015 privind aprobarea Strategiei de dezvoltare și funcționare pe termen mediu și lung a serviciului public de salubrizare în Municipiul București;
  • Hotărârea Consiliului General al Municipiului București nr.312/2019 pentru modificarea și completarea anexei la Hotărârea Consiliului General al Municipiului București nr. 82/2015 privind aprobarea Strategiei de dezvoltare și funcționare pe termen mediu și lung a serviciului public de salubrizare în Municipiul București;
  • Hotărârea Consiliului Local Sector 2 nr. 216/2022 privind preluarea de către Consiliul Local al Sectorului 2 a competențelor unității administrativ-teritoriale a Municipiului București de organizare a prelucrării, neutralizării și valorificării materiale și energetice a deșeurilor, de organizare a tratării mecano-biologice a deșeurilor municipale și a deșeurilor similare, precum și de administrare a depozitelor de deșeuri și/sau instalațiilor de eliminare a deșeurilor similare, pentru deșeurile generate și colectate pe raza administrativ-teritorială a Sectorului 2;
  • Hotărârea Consiliului Local Sector 2 nr. 217/2022 privind acordarea unui mandat special în Asociația de Dezvoltarea Intercomunitară pentru gestionarea integrată a deșeurilor municipale din Municipiul București, pentru delegarea, în numele și pe seama Sectorului 2 al Municipiului București  a activităților specifice preluate temporar, conform O.U.G. nr. 38/2022;
  • Hotărârea Consiliului Local Sector  2 nr. 389 din 26.10.2022 privind aprobarea modificării unor tarife pentru activitățile de salubrizare prestate conform Contractului nr.1128/1999 și a actelor adiționale subsecvente, astfel cum a fost modificatăți completată prin H.C.L. Sector 2 nr. 405/23.11.2022;

 

În temeiul art. 139 alin. (1)  coroborat cu art. 166 alin. (4) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare și ale Art. IV din Legea nr. 99/2014 pentru modificarea și completarea Legii serviciului de salubritate a localităților nr. 101/2006, cu modificările și completările ulterioare;

 

În urma stabilirii rezultatului votului valabil exprimat,

 

H O T Ă R ĂŞ T E

 

 Art. I.Se aprobă modificarea și completarea Hotărârii Consiliului Local a Sectorului 2 al Municipiului București nr. 389/26.10.2022 privind aprobarea modificării unor tarife pentru activitățile de salubrizare prestate conform Contractului nr.1128/1999 și a actelor adiționale subsecvente, pentru corelarea tarifelor aprobate cu  prevederilor Articolului V, alineatul (1) al Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 133 din 2022, respectiv cu prevederile contractuale stabilite  la nivelul Asociației de Dezvoltare Intercomunitarăpentru gestionarea integrată a deșeurilor municipale din Municipiul București,  astfel:

  • Art. 1. se modificăși se completează cu alin. (2) – (4), și va avea următorul conținut:

„Alin. (1)Se aprobă tariful de 318,48 lei/tona fără TVA pentru activitatea de colectare separată, transport şi depozitare a deşeurilor municipale reziduale, de la utilizatorii casnici (persoane fizice și membrii asociaţiilor de proprietari/locatari), conform Anexei 1;

Alin. (2) Pentru anul 2023, se aprobă, pentru utilizatorii casnici,  subvenționarea parțială a costurilor de depozitare a deșeurilor menajere reziduale aferente tarifului T1, menționat la alin. (1), numai în ceea ce privește majorarea determinată de prevederile contractuale stabilite  la nivelul Asociației de Dezvoltare Intercomunitarăpentru gestionarea integrată a deșeurilor municipale din Municipiul București, în cuantum de 106,40 lei/tonă fără TVA, în condițiile prezentei hotărâri, cu scopul stimulării creșterii gradului de colectare a deșeurilor reciclabile produse de utilizatorii casnici.

Alin. (3) Subvenția prevăzută la alin. (2) se acordă numai cu respectarea cumulativă a următoarelor condiții:

  • Utilizatorii casnici, beneficiari ai serviciului de salubrizare colectează selectiv pe două fracții (umedăși uscată) deșeurile menajere și le predau operatorului de salubrizare;
  • Cantitatea totală de deșeuri reciclabile, trebuie depusă la punctele de colectare (ghenele de gunoi, în cazul utilizatorilor casnici membri ai asociaților de proprietari/locatari sau în fața imobilului, în cazul utilizatorilor individuali).

Alin. (4) Subvenția prevăzută la alin. (2) se acordăîncepând cu serviciile prestate la nivelul lunii ianuarie 2023.”

 

  • Art. 2. se modificăși se completează cu alin. (2), și va avea următorul conținut:

„Alin. (1) Se aprobă tariful de 619,39 lei/tonă fără TVA pentru activitatea de colectare separată, transport, sortare şi depozitare a deşeurilor municipale reciclabile, de la utilizatorii casnici (persoane fizice și membrii asociaţiilor de proprietari/locatari), conform Anexei 2;

Alin. (2) Pentru implementarea şi dezvoltarea colectării separate a deşeurilor pe raza Sectorului 2 al Municipiului Bucureşti, se aprobă, începând cu luna ianuarie a anului 2023, subvenţionarea parţială, de la bugetul local, a nivelului tarifului prevăzut la Articolul 2, alineatul precedent, astfel încât, pentru colectare separată, transport, sortare şi depozitare reziduuri a deşeurilor din ambalaje (reciclabile), utilizatorii casnici vor achita suma de 0,50 lei/tonă, fără TVA."

  • Art. 3. se modificăși va avea următorul conținut: „Se aprobă tariful de 441,32 lei/tonă fără TVA pentru activitatea de colectare separată, transport şi depozitare a deşeurilor municipale în amestec depuse necorespunzător de la utilizatorii casnici (persoane fizice şi membrii asociaţiilor de proprietari/locatari)”, conform Anexei 3;

 

  • Art. 4. se modificăși va avea următorul conținut: „Se aprobă tariful de 300,30 lei/tonă fără TVA pentru activitatea de colectare separată, transport şi depozitare a deşeurilor municipale menajere, de la utilizatorii noncasnici (agenţi economici şi instituţii publice de pe raza Sectorului 2)” conform Anexei 4;

 

  • Art. 5. se modificăși va avea următorul conținut: Se aprobătariful de 306,04 lei/tonăfărăTVA pentru activitatea de colectare separată, transport, sortare şi depozitare a deşeurilor municipale reciclabile, de la utilizatorii non-casnici (agenţi economici şi instituţii publice de pe raza Sectorului 2) conform Anexei 5.

 

  • Art. 6. se modificăși va avea următorul conținut: „Se aprobă tariful de 149,08 lei/tonă fără TVA pentru activitatea de colectare, transport, sortare şi depozitare reziduuri de deşeuri voluminoase (neasimilabile celor menajere) provenite de la populaţie şi/sau agenţi economici şi instituţii publice”, conform Anexei 6;

 

  • Art. 7. se modificăși va avea următorul conținut: „Se aprobă tariful de 152,33 lei/tonă fără TVA pentru activitatea de colectare, transport, sortare și depozitare a deşeurilor provenite de la populaţie şi/sau agenţi economici și instituţii publice, generate din activități de reamenajare/reabilitare interioară a locuinţelor/apartamentelor, din construcţii și demolări”, conform Anexei 7.

 

  • Anexele la Hotărârea Consiliului Local Sector 2 nr. 389/2022, se înlocuiesc cu Anexele la prezenta hotărâre, astfel: Anexa nr. 1 se înlocuiește cu Anexa 1 la prezenta; Anexa nr. 2 se înlocuiește cu Anexa 2 la prezenta; Anexa nr. 3 se înlocuiește cu Anexa nr. 3 la prezenta; Anexa nr. 4 se înlocuiește cu Anexa 4 la prezenta; Anexa nr. 5 se înlocuiește cu Anexa 5 la prezenta; Anexa nr. 6 se înlocuiește cu Anexa nr. 6 la prezenta; Anexa nr. 7 se înlocuiește cu Anexa nr. 7 la prezenta.

 

Art. II.Celelalte prevederi ale Hotărârii Consiliului Local al Sectorului 2 al Municipiului București nr. 389/26.10.2022 privind aprobarea modificării unor tarife pentru activitățile de salubrizare prestate conform Contractului nr. 1128/1999 și a actelor adiționale subsecvente,  rămân aplicabile.

Art. III.Costul cu „Serviciile de eliminare prin depozitare a deșeurilor reziduale, a reziduurilor rezultate de la instalațiile de tratare a deșeurilor municipale, precum și a deșeurilor care nu pot fi valorificate provenite din activități de reamenajare și reabilitare interioarăși/sau exterioară a locuințelor la depozitele de deșeuri nepericuloase, provenite de pe raza Sectorului 2 al Municipiului București”, costul distinct cu sortarea, precum și costul cu economia circulară se colectează, în condițiile legii, fiind evidențiate separat în factura consolidată emisă de operatorul de salubritate, începând cu serviciile prestate la nivelul lunii ianuarie 2023.

 

Art. IV.La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, Hotărârea Consiliului Local al Sectorului 2 al Municipiului București nr. 405/2022 pentru modificarea și completarea Hotărârii Consiliului Local Sector 2 nr. 389/16.10.2022 privind aprobarea modificării unor tarife pentru activitățile de salubrizare prestate conform Contractului nr. 1128/1999 și a actelor adiționale subsecvente, își încetează aplicabilitatea.

Art. V.Autoritatea executivă a Sectorului 2 prin reprezentanții compartimentelor de resort din cadrul aparatului de specialitate al primarului vor asigura implementarea prevederilor prezentei hotărâri la nivelul documentelor gestionate în cadrul acestora.

Art.VI.Prezenta hotărâre se publică integral în Monitorul Oficial al Municipiului Bucureşti. 

 

 

 

PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ,

PANAITESCU TUDOR ANDREI



CONTRASEMNEAZĂ PENTRU LEGALITATE

SECRETAR GENERAL AL SECTORULUI 2,

 ELENA NIȚĂ

 

 

 

 

 

 

 

Hotărâre nr. 17

Bucureşti, 25.01.2023

 

Prezenta Hotărâre conține un număr de 13  pagini, inclusiv anexele, și a fost adoptată de Consiliul Local al Sectorului 2 al Municipiului Bucureşti în şedinţa ordinară din data de 25.01.2023 cu respectarea prevederilor art. 140 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare.

Denumire fișier: H17-2023.pdf
Tip fișier:application/pdf
Vizualizări:1935 Vizualizări
Descărcare: 673 times
Data creării: 27-01-2023

Autentificare

CĂUTARE DOCUMENTE