ANUNȚ REFERITOR LA ELABORAREA UNUI PROIECT DE ACT NORMATIV
Astăzi, 19.10.2023,
În temeiul prevederilor :
- Art. 7 alin. (2) din Legea nr. 52/2003 privind transparenţa decizionalăîn administraţia publică, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
- Hotărârea Guvernului nr. 831/2022 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 52/2003 privind transparența decizionalăîn administrația publică;
- Hotărârii Consiliului Local Sector 2 nr. 101/2022 privind aprobarea Regulamentului de Organizare și Funcționare a Consiliului Local al Sectorului 2 al Municipiului București,
Primăria Sectorului 2 al municipiului București/Consiliul Local Sector 2, anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a proiectului următorului act normativ: Proiect de hotărâre pentru modificarea și completarea Hotărârii Consiliului Local Sector 2 al Municipiului București nr. 301/2019 privind stabilirea și sancționarea faptelor ce constituie contravenții pe raza Sectorului 2 al Municipiului București, cu modificările şi completările ulterioare.
Problema identificată constăîn existenţa numeroaselor sesizări ale cetăţenilor nemulţumiţi de disconfortul cauzat de hrănirea păsărilor, astfel fiind favorizată apariţia unor focare de infecţie prin resturile menajere lăsate de cetăţenii care hrănesc aceste păsări. Totodată, instituţiile publice sunt asaltate de sesizări privind ocuparea abuzivă a drumurilor publice cu diverse vehicule, dat fiind faptul că aceste vehicule rămân parcate pe perioade mari de timp. Problema parcărilor supraaglomerate este amplificatăşi de staţionarea vehiculelor de marfă, a camioanelor, a microbuzelor, a autocarelor sau chiar a TIR-urilor, acestea fiind parcate atât pe carosabil şi la limita intersecţiilor, îngreunând traficul auto, cât şi pe trotuare sau spaţii verzi, producând degradarea acestora.
Soluția propusă constăîn interzicerea hrănirii animalelor şi a păsărilor pe domeniul public şi interzicerea ocupării drumului public în intervalul orar 17:00-05:00 în scopul parcării de către vehiculele de tip rulotă, autorulotă, remorcă, ansambluri de vehicule care conţin asemenea mijloace de transport, vehiculele destinate efectuării serviciilor de tractare sau remorcare (platforme) precum şi a celor expuse la vânzare. De asemenea, în zonele rezidenţiale sau cu limită de viteză 30 km/h, în intervalul orar 17:00-05:00 se propune interzicerea ocupării drumului public în scopul parcării de către vehiculele tip autoutilitară.
Impactul scontat al proiectului pentru modificarea și completarea Hotărârii Consiliului Local Sector 2 al Municipiului București nr. 301/2019 privind stabilirea și sancționarea faptelor ce constituie contravenții pe raza Sectorului 2 al Municipiului București, cu modificările şi completările ulterioare constăîn reducerea riscului de apariţie a focarelor de infecţie prin abandonarea de resturi menajere de către cetăţeni pe domeniul public şi privat, punând în pericol sănătatea publică, dar şi a asigurării unor măsuri pentru buna întreţinere a traficului şi a reducerii riscului producerii de accidente, a degradării carosabilului şi implicit a reducerii cheltuielilor cu repararea sau întreţinerea acestora.
Documentația aferentăproiectului de hotărâre pentru modificarea și completarea Hotărârii Consiliului Local Sector 2 al Municipiului București nr. 301/2019 privind stabilirea și sancționarea faptelor ce constituie contravenții pe raza Sectorului 2 al Municipiului București, cu modificările şi completările ulterioare, include anexă, referat de aprobare, notă de fundamentare şi raport de specialitate.
Documentația poate fi consultată:
- pe site-ul Primăriei Sectorului 2 –ps2.ro, la secţiunea «Consiliul Local» subsecţiunea «Informare și consultare publică»;
- la sediul Primăriei Sectorului 2 al municipiului București din str. Chiristigiilor nr.11-13, Sector 2;
- proiectul de hotărâre poate fi descărcat de pe site-ul Primăriei Sectorului 2 –ps2.ro, la secţiunea «Consiliul Local» subsecţiunea «Informare și consultare publică»;
Propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare privind proiectul de hotărâre supus procedurii de transparenţă decizională se pot depune până la data de 08.11.2023 :
- ca mesaj în format electronic pe adresa de e-mail : Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.;
- prin poștă , pe adresa din Chiristigiilor nr. 11 – 13, Sector 2;
- la sediul Primăriei Sectorului 2 al municipiului București, Serviciul Registratură, Relaţii cu Publicul, la adresa str. Chiristigiilor nr. 11 – 13, Sector 2, între orele :
Luni, Marti și Miercuri: 08:30-16:30
Joi: 08:30-18:30
Vineri: 08:30-14:00
Materialele transmise vor purta menţiunea "Propuneri privind proiectul de hotărârepentru modificarea și completarea Hotărârii Consiliului Local Sector 2 al Municipiului București nr. 301/2019 privind stabilirea și sancționarea faptelor ce constituie contravenții pe raza Sectorului 2 al Municipiului București, cu modificările şi completările ulterioare.
Propunerile, sugestiile, opiniile cu valoare de recomandare vor fi publicate pe pagina de internet a instituţiei, www.ps2.ro, la secţiunea «Consiliul Local» subsecţiunea «Informare și consultare publică»;
Nepreluarea recomandărilor formulate şi înaintate în scris va fi justificatăîn scris.
Pentru cei interesaţi existăşi posibilitatea organizării unei întâlniri în care să se dezbată public proiectul de act normativ, în cazul în care acest lucru este cerut în scris de către o asociaţie legal constituită sau de către o altă autoritate sau instituţie publică până la data de 08.11.2023.
Pentru informaţii suplimentare, vă stăm la dispoziţie la următoarele date de contact: telefon: 0212096000-int.472/155, e-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea., persoană de contact: Duinea Corina Iosefina.
PRIMAR,
RADU-NICOLAE MIHAIU