• Str. Chiristigiilor nr. 11-13
  • 021.209.60.00
  • Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
  • TelVerde 0800.500.772

INFORMARE ŞI CONSULTARE PUBLICĂ

Anunţ proiect de hotărâre pentru aprobarea ajustării, prin indexare, a unor tarife pentru activitățile specifice serviciului de salubrizare prestate pentru persoane fizice și juridice

ANUNȚ REFERITOR LA ELABORAREA UNUI PROIECT DE ACT NORMATIV

Astăzi, 20.08.2024,

 

În temeiul prevederilor :

  • Art. 7 alin. (4) și alin. (13) din Legea nr. 52/2003 privind transparenţa decizionalăîn administraţia publică, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  • Hotărârea Guvernului nr. 831/2022 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 52/2003 privind transparența decizionalăîn administrația publică;
  • Hotărârii Consiliului Local Sector 2 nr. 101/2022 privind aprobarea Regulamentului de Organizare și Funcționare a Consiliului Local al Sectorului 2 al Municipiului București,

Primăria Sectorului 2 al municipiului București anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a proiectului următorului act normativ:

Proiect de hotărâre pentru aprobarea ajustării, prin indexare, a unor tarife pentru activitățile specifice serviciului de salubrizare prestate pentru persoane fizice și juridice, precum și aprobarea revizuirii modelului de contract individual care se încheie între operatorul de salubrizare și utilizatorii serviciilor de salubrizare pentru persoane fizice și juridice.        

Problema identificată vizează ajustarea/indexarea tarifelor pentru unele activități de salubrizare, ca urmare a modificărilor impuse de legislația în vigoare, în vederea desfățurării în condiții optime a contractului de salubrizare dintre Sectorul 2 și operatorul de salubrizare.         

Soluția propusă constăîn ajustarea tarifelor de colectare și transport deșeuri municipale, conform indicilor prețurilor de consum publicați de Institutul Național de Statisticăși ca urmare analizării documentelor înaintate de Operator, a corespondenței purtate cu acesta, precum și a discuțiilor purtate în întrunirea de lucru din data de 25.06.2024.

Impactul scontat al proiectului vizează să optimizeze și să eficientizeze prestarea serviciilor și relația cu utilizatorii, beneficiari ai serviciului de salubrizare.

Totodată, obiectivul propus prin adoptarea și aplicarea acestor măsuri este acela de a asigura la nivelul Sectorului 2 al Municipiului București, conform legislației în vigoare și a prevederilor legislației europene aplicabile, un serviciu de salubrizare eficient, reformat, adaptat cerințelor europene și strategiei naționale și locale de gestionare a deșeurilor, pentru menținerea unui microclimat favorabil îmbunătățirii calității vieții la nivelul comunității locale, pentru a nu aduce prejudicii protecției sănătății publice, precum și pentru asigurarea igienei și sănătății populației, protecția și conservarea mediului înconjurător.

 Documentația aferentăproiectului de hotărâre pentru aprobarea ajustării, prin indexare, a unor tarife pentru activitățile specifice serviciului de salubrizare prestate pentru persoane fizice și juridice, precum și aprobarea revizuirii modelului de contract individual care se încheie între operatorul de salubrizare și utilizatorii serviciilor de salubrizare pentru persoane fizice și juridice, include  referatul de aprobare, raportul de specialitate comun și nota de fundamentare.

Documentația poate fi consultată:

  • pe site-ul Primăriei Sectorului 2 –ps2.ro, la secţiunea «Consiliul Local» subsecţiunea «Informare și consultare publică»;
  • la sediul Primăriei Sectorului 2 al municipiului București din str. Chiristigiilor nr.11-13, Sector 2;
  • proiectul de hotărâre poate fi descărcat de pe site-ul Primăriei Sectorului 2 –ps2.ro, la secţiunea «Consiliul Local» subsecţiunea «Informare și consultare publică»;

        Propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare privind proiectul de hotărâre supus procedurii de transparenţă decizională se pot depune până la data de 30.08.2024:

  • ca mesaj în format electronic pe adresa de e-mail : Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.;
  • prin poștă , pe adresa din Chiristigiilor nr. 11 – 13, Sector 2;
  • la sediul Primăriei Sectorului 2 al municipiului București, Serviciul Registratură, Relaţii cu Publicul, la adresa str. Chiristigiilor nr. 11 – 13, Sector 2, între orele :

         Luni, Marti și Miercuri: 08:30-16:30

          Joi: 08:30-18:30

      Vineri: 08:30-14:00

Materialele transmise vor purta menţiunea "Propuneri privind proiectul de hotărâre pentru aprobarea ajustării, prin indexare, a unor tarife pentru activitățile specifice serviciului de salubrizare prestate pentru persoane fizice și juridice, precum și aprobarea revizuirii modelului de contract individual care se încheie între operatorul de salubrizare și utilizatorii serviciilor de salubrizare pentru persoane fizice și juridice".

Propunerile, sugestiile, opiniile cu valoare de recomandare vor fi publicate pe pagina de internet a instituţiei, www.ps2.ro,  la secţiunea «Consiliul Local» subsecţiunea «Informare și consultare publică»;

Nepreluarea recomandărilor formulate şi înaintate în scris va fi justificatăîn scris.

 Pentru cei interesaţi existăşi posibilitatea organizării unei întâlniri în care să se dezbată public proiectul de act normativ, în cazul în care acest lucru este cerut în scris de către o asociaţie legal constituită sau de către o altă autoritate sau instituţie publică până la data de 30.08.2024.

Pentru informaţii suplimentare, vă stăm la dispoziţie la următoarele date de contact: telefon: 0212096000-int.472/155, e-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea., persoană de contact: Duinea Corina Iosefina.

Potrivit prevederilor art. 7 alin. (13) din Legea nr. 52/2003 privind transparența decizionalăîn administrația publică, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în cazul reglementării unei situații care, din cauza circumstanțelor sale excepționale, impune adoptare de soluții imediate, în vederea evitării unei grave atingeri aduse interesului public, proiectele de acte normative se supun adoptării în procedură de urgență prevăzută de reglementările în vigoare, anterior expirării termenului prevăzut la art.7 alin (2) din lege, astfel că, în vederea accelerării punerii în aplicare a  modificărilor propuse prin actul normativ, acesta va fi supus aprobării în prima ședința ordinară a Consiliului Local al Sectorului 2, ce va fi convocată după data de 30.08.2024.

 Informaţii suplimentare

PRIMAR,

RADU NICOLAE MIHAIU