• Str. Chiristigiilor nr. 11-13
  • 021.209.60.00
  • Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
  • TelVerde 0800.500.772

INFORMARE ŞI CONSULTARE PUBLICĂ

Proiect de hotărâre pentru aprobarea delegării de gestiune, prin concesiune, a activităților specifice serviciului de salubrizare în Sectorul 2 al Municipiului București; a Studiului de oportunitate și fundamentare

ANUNȚ REFERITOR LA ELABORAREA UNUI PROIECT DE ACT NORMATIV

 

               Astăzi, 24.10.2025,

 

 

           În temeiul prevederilor:

  • 7 alin. (2) din Legea nr. 52/2003 privind transparenţa decizionalăîn administraţia publică, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  • Hotărârea Guvernului nr. 831/2022 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr.52/2003 privind transparența decizionalăîn administrația publică;
  • Hotărârii Consiliului Local Sector 2 nr. 101/2022 privind aprobarea Regulamentului de Organizare și Funcționare a Consiliului Local al Sectorului 2 al Municipiului București,

        Primăria Sectorului 2 al Municipiului București anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a proiectului următorului act normativ:

          Proiect de hotărârepentru aprobarea delegării de gestiune, prin concesiune, a activităților specifice serviciului de salubrizare în Sectorul 2 al Municipiului București; a Studiului de oportunitate și fundamentare; a Regulamentului de organizare și funcționare a serviciului public de salubrizare din Sectorul 2 al Municipiului București; precum și pentru aprobarea documentației de atribuire necesare derulării unei proceduri de licitație, în vederea atribuirii contractului de delegare aferent acesteia.

         Problema identificată: Organizarea şi reglementarea serviciului de salubrizare la nivelul Sectorului 2 al Municipiului Bucureşti, presupune aplicarea unor măsuri administrative urgente, în vederea conformării cu cerinţele legislaţiei europene şi naţionale aplicabile, precum şi pentru respectarea prevederilor din Hotărârea judecătorească nr. 2774/28.10.2015, pronunţată de Curtea de Apel Bucureşti în dosarul nr. 6228/2/2010. Se impune supunerea spre analizăşi dezbatere a Studiului de oportunitate şi fundamentare pentru delegarea gestiunii serviciului de salubrizare.

          Soluția propusă: Studiul propus reprezintă atât studiul de oportunitate impus prin dispoziţiile Legii nr. 51/2006, cât şi studiul de fundamentare prevăzut de Legea nr. 100/2016 şi cuprinde fundamentarea deciziei şi stabilirea soluţiilor optime de delegare a activităţilor componente ale serviciului de salubrizare la nivelul Sectorului 2 al Municipiului Bucureşti. Având în vedere modificările legislative survenite conform Ordinelor ANRSC nr. 97/2025 şi 98/2025, Sectorul 2 a procedat la elaborarea documentelor în cauză, respectiv Regulamentul de organizare şi funcţionare a serviciului public de salubrizare din Sectorul 2 al Municipiului Bucureşti şi caietul de sarcini – documente obligatorii care vor sta la baza documentaţiei necesare pentru derularea procedurii de achiziţie publică.

     Impactul scontat: Obiectivul propus este acela de a asigura la nivelul Sectorului 2 al Municipiului Bucureşti, conform legislaţiei în vigoare şi a prevederilor legislaţiei europene aplicabile, un serviciu de salubrizare eficient, reformat, adaptat cerinţelor europene şi strategiei naţionale şi locale de gestionare a deşeurilor, cu asigurarea tuturor activităţilor sale specifice, pentru menţinerea unui micro-climat favorabil îmbunătăţirii calităţii vieţii la nivelul comunităţii locale, pentru a nu aduce prejudicii protecţiei sănătăţii publice şi pentru asigurarea protecţiei mediului înconjurător.

 Documentația aferentăproiectului de hotărâre pentru aprobarea delegării de gestiune, prin concesiune, a activităților specifice serviciului de salubrizare în Sectorul 2 al Municipiului București; a Studiului de oportunitate și fundamentare; a Regulamentului de organizare și funcționare a serviciului public de salubrizare din Sectorul 2 al Municipiului București; precum și pentru aprobarea documentației de atribuire necesare derulării unei proceduri de licitație, în vederea atribuirii contractului de delegare aferent acesteiaincludeanexe,referat de aprobareşi raport de specialitate comun.

  Documentația poate fi consultată:

  • pe site-ul Primăriei Sectorului 2 –www.ps2.ro,  la secţiunea «Consiliul Local» subsecţiunea «Informare și consultare publică»;
  • la sediul Primăriei Sectorului 2 al municipiului București din str. Chiristigiilor nr.11-13, Sector 2;
  • proiectul de hotărâre poate fi descărcat de pe site-ul Primăriei Sectorului 2 –www.ps2.ro la secţiunea «Consiliul Local» subsecţiunea «Informare și consultare publică»;

        Propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare privind proiectul de hotărâre supus procedurii de transparenţă decizională se pot depune până la data de 03.11.2025:

  • ca mesaj în format electronic pe adresa de e-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.;
  • prin poștă , pe adresa din Chiristigiilor nr. 11 – 13, Sector 2;
  • la sediul Primăriei Sectorului 2 al municipiului București, Serviciul Registratură, Relaţii cu Publicul, la adresa str. Chiristigiilor nr. 11 – 13, Sector 2, între orele :

Luni, Marti și Miercuri: 08:30-16:30

Joi: 08:30-18:30

Vineri: 08:30-14:00

    Materialele transmise vor purta menţiunea "Propuneri privind proiectul de hotărâre pentru aprobarea delegării de gestiune, prin concesiune, a activităților specifice serviciului de salubrizare în Sectorul 2 al Municipiului București; a Studiului de oportunitate și fundamentare; a Regulamentului de organizare și funcționare a serviciului public de salubrizare din Sectorul 2 al Municipiului București; precum și pentru aprobarea documentației de atribuire necesare derulării unei proceduri de licitație, în vederea atribuirii contractului de delegare aferent acesteia.

     Propunerile, sugestiile, opiniile cu valoare de recomandare vor fi publicate pe pagina de internet a instituţiei, www.ps2.ro,  la secţiunea «Consiliul Local» subsecţiunea «Informare și consultare publică»;

       Nepreluarea recomandărilor formulate şi înaintate în scris, va fi justificatăîn scris.

     Pentru cei interesaţi existăşi posibilitatea organizării unei întâlniri în care să se dezbată public proiectul de act normativ, în cazul în care acest lucru este cerut în scris de către o asociaţie legal constituită sau de către o altă autoritate sau instituţie publică, până la data de 03.11.2025.

        Pentru informaţii suplimentare, vă stăm la dispoziţie la următoarele date de contact: telefon: 0212096000-int. 472/155,  e-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea., persoană de contact: Duinea Corina Iosefina.

         

         

Informaţii suplimentare 

PRIMAR,

RAREŞ HOPINCĂ