ANUNȚ REFERITOR LA ELABORAREA UNUI PROIECT DE ACT NORMATIV
Astăzi, 30.10.2025,
În temeiul prevederilor:
- Art. 7 alin. (2) și alin. (13) din Legea nr. 52/2003 privind transparenţa decizionalăîn administraţia publică, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
- Hotărârea Guvernului nr. 831/2022 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr.52/2003 privind transparența decizionalăîn administrația publică;
- Hotărârii Consiliului Local Sector 2 nr. 101/2022 privind aprobarea Regulamentului de Organizare și Funcționare a Consiliului Local al Sectorului 2 al Municipiului București;
Primăria Sectorului 2 al Municipiului București anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a proiectului următorului act normativ:
Proiect de hotărâre privind aprobarea tarifelor pentru activităţile de deszăpezire şi combatere a poleiului aferente programului de măsuri şi acţiuni privind deszăpezirea şi combaterea poleiului pentru iarna 2025-2026 şi operarea corecţiei unor date privind suprafaţa trotuarelor în cadrul programului de curăţenie căi publice, conform datelor înscrise în Cartea funciară, precum şi încheierea Actului adiţional nr. 74 la contractul pentru achiziţia serviciului de salubrizare în Sectorul 2 nr. 1128/25.10.1999, cu modificările şi completările ulterioare.
Problema identificată: Luând în considerare apropierea sezonului rece, programul de măsuri şi acţiuni privind deszăpezirea şi combaterea poleiului pentru iarna anului 2025-2026, începe la data de 15.11.2025, urmând a se derula pe o perioadă de 4 luni până la data de 15.03.2026.
Soluția propusă:Ţinând cont de concluziile favorabile ale Comisiei constituită la nivelul Aparatului de specialitate al Primarului Sectorului 2, conform Dispoziţie nr. 3752/02.10.2025, cu privire la verificarea şi analiza propunerii privind tarifele aferente operaţiilor incluse în Programul de deszăpezire şi combatere a poleiului în Sectorul 2 pentru iarna 2025-2026, înaintată de Operatorul de salubrizare SUPERCOM S.A.
Totodată, ţinând cont de recomandările Curţii de Conturi de îndreptare/corectare suprafeţe cuprinse în Programul de curăţenie căi publice conform datelor certe cuprinse în Cărţile funciare, în extrasele de carte funciară, în derularea contractului de achiziţii a serviciilor.
Se propun următoarele măsuri: aprobarea tarifelor pentru activităţile de deszăpezire şi combatere a poleiului pentru iarna 2025-2026 în cadrul Programului de măsuri şi acţiuni, operarea corecţiei unor date privind suprafaţa trotuarelor în cadrul Programului de curăţenie, încheierea Actului adiţional nr. 74 la contractul pentru achiziţia serviciului de salubrizare în Sectorul 2 nr. 1128/25.10.1999, cu modificările şi completările ulterioare.
Impactul scontat: Asigurarea continuităţii în bune condiţii a serviciului de salubrizare la nivelul Sectorului 2, asigurarea activităţii de deszăpezire şi combaterea poleiului în iarna anului 2025-2026 la nivelul Sectorului 2 şi efectuarea în coordonare cu celelalte sectoare şi cu Municipiul Bucureşti, menţinerea echilibrului contractual (recuperarea integrală de către operator a costurilor de operare), precum şi corectarea/actualizarea unor date privind suprafaţa trotuarelor în cadrul Programului de curăţenie căi publice, conform datelor certe înscrise în Cărţile funciare.
Documentația aferentăproiectului de hotărâre privind aprobarea tarifelor pentru activităţile de deszăpezire şi combatere a poleiului aferente programului de măsuri şi acţiuni privind deszăpezirea şi combaterea poleiului pentru iarna 2025-2026 şi operarea corecţiei unor date privind suprafaţa trotuarelor în cadrul programului de curăţenie căi publice, conform datelor înscrise în Cartea funciară, precum şi încheierea Actului adiţional nr. 74 la contractul pentru achiziţia serviciului de salubrizare în Sectorul 2 nr. 1128/25.10.1999, cu modificările şi completările ulterioareincludeanexe,referat de aprobare, raport de specialitate comun şi corespondenţă operator salubrizare Supercom SA.
Documentația poate fi consultată:
- pe site-ul Primăriei Sectorului 2 –ps2.ro, la secţiunea «Consiliul Local» subsecţiunea «Informare și consultare publică»;
- la sediul Primăriei Sectorului 2 al municipiului București din str. Chiristigiilor nr.11-13, Sector 2;
- proiectul de hotărâre poate fi descărcat de pe site-ul Primăriei Sectorului 2 –ps2.ro, la secţiunea «Consiliul Local» subsecţiunea «Informare și consultare publică»;
Propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare privind proiectul de hotărâre supus procedurii de transparenţă decizională se pot depune până la data de 09.11.2025;
- ca mesaj în format electronic pe adresa de e-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.;
- prin poștă , pe adresa din Chiristigiilor nr. 11 – 13, Sector 2;
- la sediul Primăriei Sectorului 2 al municipiului București, Serviciul Registratură, Relaţii cu Publicul, la adresa str. Chiristigiilor nr. 11 – 13, Sector 2, între orele :
Luni, Marti și Miercuri: 08:30-16:30
Joi: 08:30-18:30
Vineri: 08:30-14:00
Materialele transmise vor purta menţiunea "Propuneri privind proiectul de hotărâre privind aprobarea tarifelor pentru activităţile de deszăpezire şi combatere a poleiului aferente programului de măsuri şi acţiuni privind deszăpezirea şi combaterea poleiului pentru iarna 2025-2026 şi operarea corecţiei unor date privind suprafaţa trotuarelor în cadrul programului de curăţenie căi publice, conform datelor înscrise în Cartea funciară, precum şi încheierea Actului adiţional nr. 74 la contractul pentru achiziţia serviciului de salubrizare în Sectorul 2 nr. 1128/25.10.1999, cu modificările şi completările ulterioare”.
Propunerile, sugestiile, opiniile cu valoare de recomandare vor fi publicate pe pagina de internet a instituţiei, www.ps2.ro, la secţiunea «Consiliul Local» subsecţiunea «Informare și consultare publică»;
Nepreluarea recomandărilor formulate şi înaintate în scris, va fi justificatăîn scris.
Pentru cei interesaţi existăşi posibilitatea organizării unei întâlniri în care să se dezbată public proiectul de act normativ, în cazul în care acest lucru este cerut în scris de către o asociaţie legal constituită sau de către o altă autoritate sau instituţie publică, până la data de 09.11.2025.
Pentru informaţii suplimentare, vă stăm la dispoziţie la următoarele date de contact: telefon: 0212096000-int. 472/155, e-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea., persoană de contact: Duinea Corina Iosefina.
Potrivit prevederilor art. 7 alin. (13) din Legea nr. 52/2003 privind transparența decizionalăîn administrația publică, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în cazul reglementării unei situații care, din cauza circumstanțelor sale excepționale, impune adoptare de soluții imediate, în vederea evitării unei grave atingeri aduse interesului public, proiectele de acte normative se supun adoptării în procedură de urgență prevăzută de reglementările în vigoare, anterior expirării termenului prevăzut la art.7 alin (2) din lege, astfel că, în vederea accelerării derulării proiectului, acesta va fi supus aprobării Consiliului Local al Sectorului 2 în ședința ordinară a Consiliului Local al Sectorului 2, după data de 09.11.2025.
PRIMAR,
RAREŞ HOPINCĂ
