• Str. Chiristigiilor nr. 11-13
  • 021.209.60.00
  • Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
  • TelVerde 0800.500.772

HOTĂRÂRI

×

Mesaj

Login to view document

Hotărârea nr. 263 din 2021

498 Descărcări

Art. 1, art.2, art 3 abrogate/încetare aplicabilitate prin HCL S2 nr. 389/2022

Consiliul Local al Sectorului 2 al Municipiului Bucureşti, ales în condițiile Legii nr. 115/2015 pentru alegerea autorităților administrației publice locale, pentru modificarea Legii administrației publice locale nr. 215/2001, precum și pentru modificarea şi completarea Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleșilor locali, cu modificările şi completările ulterioare, întrunit în ședință ordinară, astăzi, 26.08.2021;

Luând în considerare proiectul de hotărâre iniţiat dePrimarul Sectorului 2 al Municipiului Bucureşti, privind aprobarea tarifelor pentru activităţile de colectare, transport şi depozitare deşeuri menajere municipale în amestec, precum şi pentru activităţile de colectare separată, transport, sortare şi depozitare reziduuri a deşeurilor din ambalaje  (reciclabile), realizate pentru utilizatorii casnici ( persoane fizice şi membrii asociaţiilor de proprietari ) din Sectorul 2 al Municipiului Bucureşti;

Analizând:

  • Referatul de aprobare și Expunerea de Motive pentru prezentarea, motivarea și analiza de impact a proiectului de act normativ, prezentate de Primarul Sectorului 2 al Municipiului București;
  • Raportul de specialitate nr. 123763/11.08.2021 întocmit de Serviciul Gospodărie Comunală din cadrul aparatului de specialitate al Primarului sectorului 2;
  • Studiul privind determinarea densității, compoziției și calcul valoric al deșeurilor menajere și asimilate, la nivelul Sectorului 2 al Municipiului București;
  • Anunţul Public nr. 18159/04.02.2021 privind aducerea la cunoştinţă publicăîn temeiul prevederilor art. 7 alin. (2) din Legea nr. 52/2003 privind transparenţa decizionalăîn administraţia publică, republicată;
  • Anunţul Public nr. 102235/06.07.2021 privind aducerea la cunoştinţă publică a proiectului de hotărâre actualizat;
  • Anunţul public nr. 107595/14.07.2021 privind organizarea şedinţei publice în data de 19.07.2021;
  • Minuta şedinţei publice organizatăîn data de 19.07.2021, înregistrată sub nr. 111297/21.07.2021;
  • Propunerea înregistratăîn perioada dezbaterii publice a proiectului de hotărâre, înregistrată la Cabinetul Secretarului General sub nr. 2338/19.07.2021;
  • Procesul-verbal nr.111423/21.07.2021 privind propunerile / sugestiile/ recomandările formulate în perioada asigurării transparenţei decizionale;
  • Notă de îndreptare eroare materială nr.2950/26.08.2021;
  • Avizul Comisiei de Buget – Finanţe, Investiţii, Accesarea Fondurilor Europene şi Credite Externe din cadrul Consiliului Local al Sectorului 2 al Municipiului Bucureşti;
  • Avizul Comisiei de Servicii Publice şi Relaţia cu Asociaţiile de Proprietari din cadrul Consiliului Local al Sectorului 2 al Municipiului Bucureşti;
  • Avizul Comisiei pentru Ecologie, Spaţii Verzi şi Protecţia Animalelor din cadrul Consiliului Local al Sectorului 2 al Municipiului Bucureşti;
  • Avizul Comisiei pentru Transparență, Reducerea Birocrației și Inovație din cadrul Consiliului Local al Sectorului 2 al Municipiului Bucureşti;
  • Avizul Comisiei Juridice, Ordine Şi Linişte Publică, Apărarea Drepturilor Omului Şi Relaţii Internaţionale din cadrul Consiliului Local al Sectorului 2 al Municipiului Bucureşti;
  • Dispoziţia nr. 810/04.05.2021 emisă de către Primarul Sectorului 2 privind exercitarea cu caracter temporar de către doamna Niţă Elena, director executiv al Direcţiei Juridice, Legislaţie, Contencios-Administrativ, a funcţiei publice de conducere de Secretar General al Sectorului 2 al Municipiului Bucureşti.

Având în vedere reglementările cuprinse în:

  • Legea nr. 101/2006 privind serviciul de salubrizare a localităţilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  • Legea nr. 51/2006 privind serviciile comunitare de utilităţi publice, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  • IV din Legea nr. 99/2014 privind modificarea si completarea Legii serviciului de salubrizare a localităţilor nr. 101/2006;
  • Legea nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  • Legea nr. 52/2003 privind transparența decizionalăîn administrația publică, republicată;
  • Hotărârea Guvernului nr. 942/2017 pentru aprobarea Planului Național de Gestionare a Deșeurilor 2014-2020;
  • Carta Europeană a Autonomiei Locale, ratificată prin Legea 199 din 17 noiembrie 1997, publicatăîn Monitorul Oficial nr. 331 din 26 noiembrie 1997;
  • Ordinul nr. 109/2007 privind aprobarea Normelor metodologice de stabilire, ajustare sau modificare a tarifelor pentru activităţile specifice serviciului de salubrizare a localităţilor emis de A.N.R.S.C.și documentatia tehnica aferentă stabilirii nivelului tarifelor aferente activității de salubrizare menajeră (Fișele de fundamentare împreună cu memoriile tehnice justificative, actualizate în baza HCGMB nr. 227/2021);
  • Hotărârea Consiliului General al Municipiului București nr. 82/2015 privind aprobarea Strategiei de dezvoltare și funcționare pe termen mediu și lung a serviciului public de salubrizare a Municipiului București, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Hotărârea Consiliului General al Municipiului București nr. 345/2020 privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a serviciului public de salubrizare;
  • Hotărârea Consiliului General al Municipiului București nr. 227/06.07.2021 privind aprobarea tarifului de depozitare a deșeurilor municipale și deșeurilor similare care provin numai din municipiul București;
  • Hotărârea Consiliului Local Sector 2 nr. 68/2019 privind aprobarea Studiului de oportunitate privind Serviciul public de salubrizare din Sectorul 2 al Municipiului București in forma revizuita, a modalității de gestiune si a documentației-cadru de delegare a serviciului de salubrizare, cu modificările și completările ulterioare;
  • Hotărârea Consiliului Local Sector 2 nr. 301/2019 privind stabilirea și sancționarea faptelor ce constituie contravenții pe raza Sectorului 2 al Municipiului București;

 

În temeiul art. 139 alin. (1) și  art. 166 alin. (4) din Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare, coroborate cu art. IV din Legea 99/ 2014 pentru modificarea Legii serviciului de salubrizare a localităților nr.101/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

 

În urma stabilirii rezultatului votului valabil exprimat,

 

 

 

H O T Ă R ĂŞ T E

 

Art.1.Se aprobă tariful de 437,23 lei/tonă, fără TVA, pentru activitatea de colectare separată, transport și depozitare a deșeurilor reziduale, realizate pentru utilizatorii casnici ( persoane fizice şi membrii asociaţiilor de proprietari) din Sectorul 2 al Municipiului București.

Art.2.(1) Se aproba tariful de 795,63 lei/tona fără TVA  pentru activitățile de colectare separata, transport, sortare si depozitarea deșeurilor din ambalaje (reciclabile) realizate pentru utilizatorii casnici ( persoane fizice şi membrii asociaţiilor de proprietari ) din Sectorul 2 al Municipiului București.

     (2) Pentru implementarea și dezvoltarea colectării separate a deșeurilor pe raza Sectorului 2 al Municipiului București, se subvenționează parțial, de la bugetul local,  nivelul tarifului prevăzut la alin. (1), respectiv pentru  colectare separata, transport, sortare si depozitare reziduuri a deșeurilor din ambalaje  (reciclabile), astfel încât utilizatorii casnici vor achita suma de 0,99  lei / tonă, fără TVA.

 Art.3.Se aprobă tariful de 576,64 lei/tona fără TVA  pentru activitățile de colectare, transport si depozitare a  deșeuri menajere municipale in amestec,depuse necorespunzător de  utilizatorii casnici ( persoane fizice şi membrii asociaţiilor de proprietari) din Sectorul 2 al Municipiului București.

Art.4.În raport de nivelul tarifului de depozitare ce va fi aprobat prin Hotărâre de Consiliul General al Municipiului București, cuantumul  tarifelor prevăzute la Articolele 1-3 din prezenta Hotărâre, va fi reactualizat în procedură de urgențăși adus la cunoștință publică utilizatorilor casnici, cu cel puțin 15 zile înainte de începerea perioadei de facturare.

Art.5. Se aprobă indicele de conversie tonă/metru cub, respectiv:  0,16 t /mc pentru tariful prevazut la Art. 1; 0,06 t / mc pentru tariful prevăzut la Art. 2; 0,15 t/ mc pentru tariful prevazut la Art. 3, conform Anexei ce conține 13 pagini și face parte integrantă din prezenta Hotărâre.

Art. 6 (1) Utilizatorii casnici, în sensul  prezentei hotărâri sunt:  persoanele fizice care locuiesc în imobilele situate pe raza Sectorului 2 al Municipiului București, în calitate de proprietari sau, după caz, în calitate de  chiriași / concesionari/comodatari și alte forme legale de utilizare a spațiilor;  chiriași/concesionari/comodatari/ administratori ai  imobilelor cu destinație rezidențială ce constituie proprietatea statului  sau a unităților administrativ-teritoriale; persoanele fizice ce locuiesc în calitate de chiriași/comodatari/concesionari și alte forme legale de utilizare a spațiilor, încheiate cu persoane juridice titulare ale dreptului de proprietate pentru imobile cu destinație rezidențială, respectiv Asociațiile de proprietari/locatari  în cazul blocurilor de locuințe / condominii în care sunt constituite asociații, pentru spațiile cu destinație rezidențială.

      (2) Contractele de prestări servicii salubrizare se încheie cu operatorul de salubrizare de pe raza Sectorului 2 al Municipiului București, astfel:

a) individual, în cazul persoanelor fizice care locuiesc în imobile, cu una sau mai multe unități locative, (neorganizați în asociații), în calitate de  proprietari/ chiriași / concesionari/comodatari și alte forme legale de utilizare a spațiilor;

b) colectiv, în cazul Asociațiile de proprietari/locatari din blocurilor de locuințe/ condominii, prin reprezentantul legal al acestora.

Art.7. Autoritatea executivă a Sectorului 2 și reprezentanții compartimentelor de resort din cadrul aparatului de specialitate al Primarului, precum si operatorul de salubrizare autorizat pe raza Sectorului 2  vor asigura ducerea la îndeplinire a prevederilor  prezentei hotărâri. 

Art.8.Prezenta hotărâre se publică integral în Monitorul Oficial al Municipiului Bucureşti.     

 

 
 PREŞEDINTE DE ŞEDINŢĂ,

FEROIU DUMITRU-SILVIU

CONTRASEMNEAZĂ PENTRU LEGALITATE

SECRETAR GENERAL AL SECTORULUI 2,

 ELENA NIȚĂ

 

 


Hotărâre nr. 263
                                                                                           

 

Bucureşti, 26.08.2021

 

 

Prezenta Hotărâre conține un număr de 18 pagini, inclusiv anexa şi a fost adoptată de Consiliul Local al Sectorului 2 al Municipiului Bucureşti în şedinţa ordinară din data de 26.08.2021 cu respectarea prevederilor art. 140 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare.      

Denumire fișier: 263-2021.pdf
Tip fișier:application/pdf
Vizualizări:1492 Vizualizări
Descărcare: 498 times
Data creării: 01-09-2021

Autentificare

CĂUTARE DOCUMENTE